3 TIPS TIL BUNAD PÅ BUDSJETT

Categories Hverdagen

 

Jeg synes at bunad er det fineste plagget som finnes. Jeg drømmer om min egen bunad og i mellomtiden bruker jeg fin festdrakt.

Her kommer det mine tips om bunad på budsjett:

  • kjøpe brukt

ofte de som er brukt koster litt mindre eller mye mindre, så det er lurt å kjøpe

  • arve bunad

min venninne som er på bildet arvet denne bunaden fra ei snill gammel dame. Det er fullt mulig. Jeg lurer på om noen har bunad til meg slik at jeg kan arve? 🙂

 

  • kjøpe festdrakt 

jeg kjøpte meg festdrakt som er (nesten) like fin som bunad. Dette er veldig koselig å få bruke den

 

 

 

 

 

 

Har du bunad? Hvilken type bunad har du og hvordan fikk du den?

Del gjerne:)

 

signature lena

4 kommentarer

4 thoughts on “3 TIPS TIL BUNAD PÅ BUDSJETT

  1. Jeg har dobbel rankemønstret Øst-Telemark bunad jeg aldri ville hatt råd til å kjøpe. Så jeg kjøpte matrialpakker, og broderte den sjøl. Gikk på kurs og monterte den sjøl også 😊. Ære være Husflidslaga for å ha kurs 🥰.

      1. Jo, takk for det – men det speiler hvor inderlig jeg ville ha den 😊. Masse arbeid så klart, men jammen er jeg stolt når jeg tar den på 🥰. Enorm respekt for tradisjonshåndverkere fulgte med ❤️

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.