BESTE MÅTE Å DREPE FORHOLD PÅ

Categories Finne den rette

forhold

 

Jeg tenkte i det siste om hvorfor det er så mange skilsmisser nå i moderne tid, mens det var så lite skilsmisser i gamle dager? Det er faktisk hele 49% skilsmisser av ekteskap som ble stiftet i 2021 (sist jeg leste statistikken i Dagbladet og KK).
Hvis det er sant og tallene er så høye så er det kanskje en grunn til dette?
Her er mine tanker om problemet. Vi lever i perfeksjonistisk samfunn hvor alt skal fungere topp og alt skal være ryddig og fint. Derfor ble det så populært å diskutere forhold, “jobbe” med forhold og gå i terapi. Jeg er ikke imot terapi, men jeg mener (personlig) at det er nærmest oppskrift på å drepe forhold å diskutere forholdet hele tiden. studere det og “jobbe” med det.
forhold
Da mister følelsene noe magi og alt blir for offisielt og vanskelig. Jeg har gått i terapi i mitt første ekteskap og det hadde ingen bra virkning, bare forsterket våre uenigheter. Meg og kjæresten har prøvd appen som skulle hjelpe å forbedre forholdet, men vi fant raskt ut at det var ikke noe for oss.
Så her er min mening- det er lurt å ikke grave så mye i forholdet, men heller fokusere på å gjøre noe koselig sammen, ha felles prosjekter og planer og ikke drepe gnisten med rutiner.

Hva tenker dere om terapi og studier om forhold? Har dere gode erfaringer?

 

signature lena

 

Facebook

Matside

Stylingside

Instagram

YouTube

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.