HAR PENE FOLK ET LETTERE LIV?

Categories Finne den rette, Livet som det er

lenalykke pen

 

I dag fant jeg morsom memes og dette fikk meg til å tenke om det å være pen og livet. Det eksisterer mening i samfunnet at pene mennesker får bedre liv og oppnår mer i livet mye enklere enn de som er mindre attraktive.Men er dette sant? Får virkelig pene folk et lettere liv?

 

Det er veldig koselig å være pen og få mye oppmerksomhet, men er dette alltid positivt? 

 

For det første så er det sant at pene folk oppnår tillit lettere og får som følge av dette flere bonuser i livet. Pene folk er mer attraktive som partnere og seksuelle partnere. Det å være pen forbindes ofte med det å være vellykket. Men samtidig er det flere ulemper ved å være for vakker eller for attraktiv, blant annet: man blir lettere offer for seksuelle forbrytere, man får oftere slibrige kommentarer og forslag, også kan man bli sett på som “for god” av potensielle partnere.

 

Etter min mening er det vanskelig både å være for pen og mindre attraktiv. Best for min del er å være “pen nok”, søt og attraktiv. Noe jeg mener jeg er.

 

Hva er deres mening om saken?

 

Klem fra meg,

signature lena

2 kommentarer

2 thoughts on “HAR PENE FOLK ET LETTERE LIV?

  1. Jeg tror at om man har et lettere liv kommer an på hvordan man TAR livet. Det er liksom hele tiden dette med å selv styre livet, og jobbe mot å ha det bra, som er det eneste som nytter. Uansett ytre fordeler eller ikke. Men det sies vel at “pene” folk ofte blir behandlet bedre, får fordeler osv, i forhold til jobb osv. At det faktisk er forsket på og bevist. Men om de HAR det bedre, har et lettere liv, kommer likevel an på livet på “innsiden” tenker jeg 🙂 Ha en fin dag Lena <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.