TULLETE DATINGRÅD

Categories Finne den rette

kjæreste lenalykke

 

I går fant jeg en artikkel på Facebook hvor det stod at det er rekordmange single i Norge nå, spesielt i Oslo. Ekspertene i artikkelen fortalte at det er ganske vanlig at kvinner velger mest kjekke menn så resten forblir single.

Derfor kom det velmente råd om “å senke forventningene”. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg finner slike råd utrolig tullete

 

Hva om jeg tenner på menn som de fleste andre også finner attraktive? Skal jeg date dem jeg ikke finner tiltrekkende? Hvordan dette kan gå da?

 

Jeg mener at kjemi, utseende og attraksjon er veldig viktige i starten av forhold. Man kan faktisk ikke bygge noe på med person man ikke tenner på og ikke kan tenke seg å være intim med. Det er rart at folk ser på dette som noe “easy-peasy”? Jeg ser dette ikke for meg.

 

En gang i fortiden likte jeg en type menn, men endte opp med annen type menn. Dette skjedde gang på gang. Menn oppsøkte meg og kurtiserte meg, var snille og romantiske, og jeg gikk mot mine egne ønsker og ble sammen med dem. Dette fungerte aldri på sikt. Nå ble jeg smartere og lærte hva jeg EGENTLIG vil, og jeg skulle aldri takke ja til noe jeg egentlig ikke vil genuint.

 

Så mitt tips er å ikke senke forventningene, derimot, lage deg liste over hva du absolutt må ha i et forhold. Hvilke egenskaper er viktige og hvilke er mindre viktige, hva du kan deale med og hva er absolutt nei.

 

Man kjøper ikke hvilken som helst bil, man spiser ikke hvilken som helst mat, men bor ikke i hvilken som helst bolig. Når ble det normalt å ha hvilken som helst partner?

 

Deres tanker?

 

Klem fra meg,

signature lena

17 kommentarer

17 thoughts on “TULLETE DATINGRÅD

  1. Jeg mener det må være helt greit å ha noen forventninger til ny partner, enten det gjelder utseende eller personlighet. Samtidig være åpen for at man kan falle for noen som i utgangspunktet ikke er drømmedama/mannen bare man er åpen og ikke har på skylapper.

    Selv har jeg møtt og vært sammen med flere som ikke nødvendigvis hadde alt jeg ønsket meg i en mann. Fordi det skjedde på tidspunkt jeg absolutt ikke var på leit etter noen, ble de ikke møtt med bind for øya. Et absolutt krav fra min side har alltid vært en ikke-røyker/snuser, for meg er det skikkelig turn-off uansett hvor pen & kjekk, rik & vellykket, følsom og empatisk en mann måtte være.

    På den andre siden har jeg truffet menn som ut fra de viktigste kriteriene på lista mu, burde være perfekt men som aldeles ikke passa for meg.

    Så ja, man skal ikke legge til side det det en ønsker i en partner, men samtidig være åpen for de som ikke nødvenigvis ikke passer alle “krav”. Kjemi er tross alt ganske så viktig.

  2. Utenom i filmens verden (apropos “Skjebnens ironi”) så dukker ikke drømmeprinsen opp plutselig. Før het det at en må kysse noen frosker før en finner prinsen. Nå virker det som om mange kvinner jakter på nettopp det, drømmeprinsen fra første stund. De gamle er nok eldst, og har nok rett i at noen frosker må kysses…

    For øvrig, ifølge en kvinnelig professor så fører dette med kvinners frihet til å velge til at få kvinner faktisk vil finne seg en partner.
    https://medium.com/@meikestoverock/female-choice-evolutionary-sexuality-patterns-and-how-they-shaped-our-civilisation-d7969eed50a8

    1. det er ikke problem for ei kvinne i Norge å finne seg en mann. Det er flere menn i Norge enn kvinner. Jeg har aldri opplevd problem å finne seg en mann, dog jeg har mine krav og hadde liste med 100 punkter. Om man ikke finner i Norge kan man eksportere, det er flere land i verden med overvekt av menn. Kvinner bør ha frihet å velge alt i livet sitt, dette skulle bare mangle i 2022. Er du vakker kvinne med god lønn og trent kropp i Norge så øker sjansene dine så betydelig at du kan nesten velge og vrake. Derfor mener jeg jenter bør bare stå på sine krav. Man blir ikke lykkelig med feil partner og det verste jeg har opplevd i mitt liv er å være sammen med menn som er verre enn meg og som er ikke bra nok. De føler på dette hele tiden, føler at du er mye bedre og prøver å trykke deg ned for å føle seg bedre. Det er bare grusomt. Det bør man holde seg så langt unna som bare mulig. Heller singel da med masse elskere. Dette er også supergøy.

      1. Det er ikke riktig slik antall fungerer. Ja, flere menn enn kvinner gjør at det er flere menn enn kvinner. Men det er også alt. Når der er krav som må oppfylles så blir det ikke flere av den grunn, tvert i mot. Krav gjør at det er færre som passer på de kravene. Så jo flere krav, jo færre som passer inn. Menn og kvinner har forskjellige behov. Menn trenger jo bare få spredt sæden sin. Det er det behov menn har. Kvinner har et behov av noen som ivaretar. Det er dette hun skriver om i den artikkelen, hun professoren. Hun har litt kunnskap om dette, man blir ikke professor uten å ha litt kunnskap altså. Når det gjelder import av partner så er det nok langt lettere for menn. Nå er det jo et lite land i øst jeg tror du har hørt om der det begynner å bli en overvekt kvinner. I tillegg er det nå ganske lett å hente hit noen fra Ukraina. Jeg tror ikke menn lider noen nød her i landet altså. Men du? Trist å høre at du har vært borti menn som har prøvd å trykke deg ned. Det fortjener du ikke. Det gjør ingen for den delen… Å være singel og møte forskjellige er enda mer moro for menn 😉

        1. Bare tull det der. Det er mye vaskeligere å finne tilfeldig sex for menn enn kvinner. Du har litt 1960 syn på kvinner og likestilling. Der er vi helt uenige og ingenting av det du skriver stemmer for min del. Jeg har aldri hatt problemer med både å finne menn og finne dem som passer til mine krav. Her i Norge er det en hel drøss med kjekke oppegående menn som jeg liker. Å være singel kvinne er digg her for da har man masse beiliere, masse dater og så mye sex som man bare vil. Jeg har flere single mannlige venner som klager at for å få sex så må man ut, finne dame, kurtisere og spandere. Alt dette slipper kvinner. Det er bare å vinke til en fyr så har man sex. Single kvinner kan få barn på egenhånd og, noe single menn ikke kan. Vet ikke hva du prater om ang forsørger osv. Jeg tjener akkurat likt som flere menn og forsørger meg og datter uten barnebidrag fullt. Tror vi lever i forskjellige verdener vi to 😅 har du god utdannelse, jobb, hus og bil klarer du deg helt fantastisk i norge (enn så lenge) og trenger ingen forsørger.

          Ang damer fra ukraina så er de like kravstore som russiske og det blir ikke så lett å hente dem hit om du ikke tilsvarer kravene. De skal aldri bo på sikt med hvem som helst. Kun for opphold sin del kanskje men det trenger dem ikke nå. Med en gang de får seg jobb så vil de finne noen bedre. De er vakre, slanke og ofte godt utdannet med samme forventninger som norske vakre kvinner. Så lykke til sier jeg bare.

          Ang hente kona hit det koster så mye at ikke alle har råd. Ofte henter ikke attraktive menn kvinner fra land med dårlig levestandard og da må disse damene bo på dem fullt. Mrns dama henter seg mann så kommer han som regel raskt ut i arbeid.

          Så det er morsomt å se at du prøver å overbevise meg kor fælt det er å være kvinne uten mann. Jeg har jo mine erfaringer og synes det er digg å være kvinne i Norge.

          1. Nei, å si at jo større krav, jo færre menn som tilfredsstiller de kravene, er ikke 1960-holdning til likestilling. Det er det omvendte, på 1960-tallet kunne kvinner knapt nok stille krav til menn. Vi er ganske enige egentlig, men du tror at vi ikke er det. Derfor leser du svarene mine for å angripe.
            Hvis det er fest en helg, der er 20 menn og 10 kvinner som er på festen. Av de 20 mennene er det bare 4 som er attraktive. De andre er for gamle, unge, tjukke eller bare ikke interessante. Da er det bare 4 attraktive menn. Det er det krav gjør, siler bort de som ikke er interessante, ikke er attraktive. Her er det du hopper over, av de 10 kvinnene er det ingen som er uenige, det er bare de 4 mennene som er attraktive. For de andre mennene er det vanskelig å få til noe mer enn en prat. Men for de 4 mennene er det lett å få til noe mere.
            Alt dette du skrev om forsørger er noe du får stå for på egen hånd. Jeg har ikke skrevet noe om forsørge?
            Når det gjelder kvinner fra Ukraina: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/8Qo2aG/jonas-30-huser-ukrainske-julia-21-han-reddet-meg
            Veldig kravstor.
            Nei, hvorfor skulle en attraktiv mann legge ned energi på å hente en kvinne? Det var ikke de attraktive du nevnte når du skrev at det er flere menn enn kvinner her. Jeg nevnte bare at i et lite land i øst finnes det flere kvinner enn menn. I tillegg til altså Ukraina. Burde kanskje nevnt Bulgaria også.
            Jeg har ikke skrevet noe om at det er fælt å være kvinne (med eller uten mann). Jeg har skrevet at menn og kvinner har forskjellige behov. Det gjør at kvinner har vanskeligere for å finne seg en mann som er interessert i et forhold enn menn har for å finne kvinner som er villige til å ha sex med dem.
            Fint at det ikke gjelder deg.

          2. trust me, ukrainske damer har mange krav. Jeg har mange ukrainske venninner og er selv halv-ukrainsk. Så man må ikke tro på alt man hører. Det er smarte kvinner som vet kjempegodt hva de egentlig vil. Lykken kan være kortvarig. I denne artikkelen er de ikke kjærester, han hjelper henne som en venn. Ikke sikkert de blir kjærester heller. Utnytte ei kvinne i slik sårbar situasjon er ikke greit og tror ikke mange menn vil gjøre det. Ser vi er uenige i mye, så best vi dropper diskusjon. For meg funket det hundre ganger bedre med mine krav enn ta til takke dem som søkte til meg og jeg ble med på dette. Jeg er voksen nå og vet hva jeg vil. Det kan jeg anbefale til aboslutt alle- menn og kvinner. Det var egentlig det jeg mente:)

            PS. jeg stortrives som singel også, forstår at ikke alle gjøre det og ikke alle klarer å være alene og være lykkelig. så er jeg nok heldig der

          3. Akkurat nå ser det ut til at det eneste krav hun hadde var husrom. I og med at Bergen er fullt (jeg har også venner fra Ukraina) så er hun nok ikke den eneste fra Ukraina med et så enkelt krav.
            Hennes liv, hennes valg. Det fine med det er jo at da får hun og han en sjanse til å bli kjent. Vips så er hun forelsket. 😉
            Mange krav gjør at det blir færre menn som passer til de kravene. Veldig store krav gjør at nesten ingen menn passer til de kravene. Krav er bra. For mange og for store krav betyr at en mest sannsynligvis aldri finner noen som passer til alle de kravene.
            Da er det bra hvis en trives alene, for da er faren stor for at en blir det.
            Ha en fortsatt riktig fin fredag den 13:de!

          4. hun har masse andre kjekke gutter å bli forelsket i når hun får opphold og jobb. Mer på hennes alder og finere av utseende. det finnes alltid menn som passer til alle krav. det er viktig at du også passer til dems krav. så lurt å være fornuftig. det virker som om tema trigger deg veldig så jeg skal ikke diskutere mer.

        2. Og nei, menn har ikke bare behov å spre sæden sin. Om du har slike behov gjelder det ikke alle menn. Så mange unge menn ikke vil ha barn eller tilfeldig sex, men vil ha god partner. Tiden og forhold endrer seg. Jeg ser på dattera mi hva hun søker og forventer og det er helt andre ting enn de jeg søker hos menn. Så på tide å droppe gammeldagse syn.

          1. Jeg vil bare si, veldig enig med deg her, Lena. Det er lett å få seg mann for både sex og forhold…

          2. lol. som min sjef sier “jeg kunne gjerne ansette flere menn, men det er vanskelig å finne en mann som er like bra og like godt utdannet som kvinne”

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.