5 TING SOM GJØR DEG TIL EI KJERRING

Categories Mote og Hudpleie
date
Jeg hadde en diskusjon med venninne i dag. Hva er det som skjer med kvinner at vi (de) blir til ei kjerring etterhvert med årene. Etter denne diskusjonen har jeg laget en liste.
Så her er mine punkter:
Kort klipp
Jeg skal ikke diskutere, dette kler flere damer. Jeg selv hadde kort klipp veldig lenge, og jeg elsket det, men det skal sies at om man velger et kort klipp så skal dette bli utført av en dyktig frisør. Slik at frisyren ser kul og ungdommelig ut. Ellers risikerer du raskt å bli til en kjerring. Langt glansfullt hår er tegn på ungdommelighet så sørg for lengde om du vil se mer ungdommelig ut.
Rød leppestift
Kanskje ikke alle vet dette, men knallrød leppestift får deg til å se ut eldre. Den også understreker alle rynker og ujevnheter i ansiktet. Det er derfor jeg anbefaler å bruke glossy og mer fresh leppestift, fersken, rosa, eller bringebær farge. Den vil freshe opp ansiktet og gi deg ungdommelig glød.
date
Blomstermønster
Det er også spørsmål hvilket mønster dette er- fin kjole med små blomster kan fungere, men generelt blomstrete klær gjør deg mer “tantete”. Spesielt om det er vide plagg eller bluser.
Briller
Igjen, briller kan gjøre deg til en sexy lady eller bestemor. Velg briller som virkelig kler deg og får deg til å se stilig ut. Ellers kan du bli ei kjerring på et blunk.
date
For mørk hårfarge
Det er en generell regel- jo eldre du blir desto lysere farger bør du velge. Dette gjelder farger i ansiktet, men også hårfarge. Ja, du kan se ungdommelig ut med knæsj fresh farge i håret, men velger du for mørkt hårfarge vil du se eldre ut med en gang. Spesielt om det er unaturlig hårfarge.
Flere tips hvordan unngå å blir til ei kjerring (om det gjør noe å blir til ei da)?
signature lena

 

6 kommentarer

6 thoughts on “5 TING SOM GJØR DEG TIL EI KJERRING

  1. *hahaha*
    Beste innlegget evverrr!! 😀 😀 😀

    – Permanentkrøller/krøll med små hårruller i kort hår er seriøst det mest kjerring jeg vet om *haha*. Men når det er sagt, er hele lengder i slett langt hår like ugunstig da det gjør at trekkene blir dratt nedover. En bob-frisyre eller etasjeklipp derimot, er uber-classy hos voksne damer 😉

    1. vet ikke enda, jeg har ikke kommet dit. Trekkene nå kan holdes oppe, det fins gode kosmetologer til dette. Så tror jeg skal ha langt hår leeenge

  2. Føler meg ikke som ei kjærring, men utfra dine punkter er jeg kanskje det…..

    Har ikke veldig langt hår, men liker en lettvint frisyre som ikke krever så mye. Personlig syns jeg at langt hår kan være veldig kjedelig, mange ungjenter ser jo helt like ut og tør ikke skille seg ut i mengden. En kul kort(ere) frisyre syns jeg er vel så ungdommelig.

    Når det gjelder hårfarge, et jeg nokså musegrå fra naturen sin side. Har opp i gjennom årene hatt min naturlige hårfarge i perioder, rødbrune nyanser ellet lyse striper i andre. Det siste året har jeg riktig eksprementert med knæsje farger som kanskje ikke passer på noen som nærmer seg 60. Heldigvis bryr jeg meg lite om hva andre syns om mitt rosa, lilla, blå eller gul-orange hår.

    Blomstrede klær bruker jeg en del av, spesielt sommerkjoler. Eller kanskje egentlig bare sommerkjoler….

    Bruket ikke leppestift, kun blank eller rosa lipsyl, så der er jeg kanskje innenfor?

    Helt avhengig av briller, og linser er ikke noe alternativ for meg. Kunne sikkert hatt mye kulere innfatning men når selve glassene koster bortimot 10 tusen, er det begrenset hvior mye jeg kan legge i hipp og kul innfatning. Derfor jeg ofte ganske nøytral innfatning som går greit til alle farger klær.

    1. du brukte masse kule farger i håret som var absolutt ikke kjerringaktige, og fine fargerike treningstøy. så bare fortsette med dette.

  3. Likte dette innlegget. 🙂 Interessant det du sa om rød leppestift. Og flere ser nok faktisk eldre, eller litt strengere ut med mørkt hår.. uten at det er galt å ha det. Jeg har jo brunt nokså langt hår, og synest det også kan være fint på folk. Men har lenge tenkt at jeg har litt lyst teste ut blondt. Ikke pga alder, men forandring. (Det bare sliter sånn på håret når det er langt). Kanskje jeg blir ti år yngre såfall 😉 jeg har ikke lyst på kort hår.. det føles “meg” med litt lengde. Man gjør jo det man synest kler en selv, og noen kler kort og ser unge ut med det. Men det er sant at noen ting gjerne gir mer ung look. Forresten så synest jeg du kler blondt hår og lengde på det.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.