Jeg markerer bildene mine som redigert!

Categories Blogg, Mote og Hudpleie
Foto: RÅ Foto
Det blir en løgn å si at jeg ikke opptatt av utseende. Jeg er jo det. Kanskje er det en del av kulturen min, eller det at jeg vokste opp i patriarkalsk samfunn. Eller det er bare at jeg liker jåleri og pynte meg. Dette får være lov.
Men samtidig kjenner jeg på ansvaret jeg bærer som blogger. Det er viktig å være klar over slik når man poster bilder av seg selv i sosiale media flere ganger daglig og når ut til flere hundre personer hver dag. Jeg fikk flere kommentarer tidligere hvor folk reagerte på at bildene mine er redigerte. Så nå velger jeg å merke på Instagram om bildet er redigert.
Jeg ser at flere magasiner og bloggere begynte å gjøre dette i sosiale media, og dette synes jeg er sunt. Som sagt tidligere vet jeg at hjernen vår ikke ser forskjell på ekte og uekte når det gjelder bilder, derfor kan mange unge mennesker (og ikke unge til og med) sitte med feil forestilling av hvordan jeg ser ut. Jeg er langt ifra perfekt, og det er det siste jeg vil bli heller, så dette synes jeg er legitimt. Flott bilde på Instagram eller her på bloggen er ikke meg. Så fra nå av ser du alle bilder hvor det er brukt photoshop til å endre på hud eller sminke er merket som redigerte på min Instagram.
Skulle dere like å se tilsvarende her på bloggen også?
XOXO Tastaturheks

 

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.