BUNAD ELLER KJOLE?

Categories Hverdagen

bunad

Det er et evig spørsmål. Jeg elsker bunader sånn egentlig, men når været er fint og man har lyst på å bruke sin fineste kjole da er det så lett å gå for kjole. Jeg har hatt to festdrakter i mitt liv i Norge. Den første fikk jeg i 2007 etter jeg fikk Irina. Den har jeg brukt helt frem til ifjor. Så etterpå ga jeg den til Natalia (min venninne) og skaffet meg en ny.
Jeg elsker draktene mine og bruke alltid festfrakt til 17.mai. I år går jeg får kjole av ulike årsaker, men for meg er det bunad som gjelder for 17.mai.

Hva med dere?

 

signature lena

5 kommentarer

5 thoughts on “BUNAD ELLER KJOLE?

  1. Jeg brukte bunaden veldig mye de ti første årene etter konfirmasjonen, men så ble jeg lei. Og etter at jeg hadde tatt en lang pause, passet jeg ikke lenger inn i den. Bunad er fint på 17. mai, men når det er for varmt, blir det en lidelse å ha den på.

  2. Jeg har ikke bunad så jeg bruker et strikkaskjørt (mariusskjørt) og bluse på 17 mai. Jeg ønsker meg veldig en bunad så hvis jeg noen gang skaffer meg en så blir svaret bunad🌼

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.