DETTE ER JEG SYKT OPPTATT AV

Categories Mammalivet
strand bikini
Helt siden jeg skrev artikkel om det å være gravid og oppleve kroppspress , fikk jeg mange kommentarer om at kroppen til gravide dame er en “rugemaskin” og det er absolutt ikke viktig hvordan kroppen ser ut. For det er jo en inkubator for en baby for en periode.
Ja, det var ikke slik det ble sagt direkte, men alt i alt var det slik det var ment.
Det er ganske populær mening i samfunnet at gravide kvinner ikke «tilhører» seg selv og det viktigste er helsa og babyens helse. Baby kommer først, så kommer mora.
Egentlig, sånn i virkeligheten er det omvendt. Baby har det bra når mor har det bra. Ikke noe annet! Dette tok meg 15 år for å skjønne.

Så det å gå gravid og føle seg som dvask, og hele tiden høre at det er greit og du er egentlig ikke så viktig som babyen er, ikke veldig gøy. Det er viktig å føle seg bra i sin egen kropp. For min kropp er min, og ikke noe rugemaskin! Og dette er jeg faktisk sykt opptatt av! Sånn er det bare. 

 

signature lena

2 kommentarer

2 thoughts on “DETTE ER JEG SYKT OPPTATT AV

  1. Hvordan kroppen ser ut er en ting, men at det er viktig å være i god form er jeg helt sikker på kan utgjøre en stor forskjell. Jeg var med, for 3 år siden, da mitt 3 barnebarn kom til verden i Stockholm og hadde ikke min datter vært en veltrent ung dame kunne det gått riktig så galt… Så ja, er viktig å holde seg i god form både for egen del og for baby sin del…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.