JEG MERKET IKKE AT JEG VAR GRAVID

Categories Blogg

påske kakao

Nå om dagen sitter jeg og skriver masse jobbrelatert og bloggrelatert mellom slagene. For å gjøre dette til noe mer spennende sitter jeg og hører på et program på Discovery. Programmet handler om damer som fødte barn uten å vite på forhånd at de var gravide. Altså de gikk hele graviditet uten å vite at de var gravide!
Jeg vet ikke hvordan det er mulig, men jeg opplevde noe lignende tidlig i andre svangerskapet. Først og fremst trodde jeg ikke at jeg kunne bli gravid, så brukte man prevensjon og ikke visste det går an, så da jeg fikk symptomer så trodde jeg at dette var pms. Når jeg fikk litt blødning så trodde jeg at dette var vanlig menstruasjon og slått meg til ro. Først da jeg gikk flere uker uten mens tenkte jeg å ta en test. Dette skjer mange faktisk.
Så jeg tenker at det at kvinner går rundt og ikke vet at de er gravide skyldes to ting- først at det er særs uvanlig graviditet, og andre at de fornekter og ignorerer symptomer fordi at de enten går på prevensjon eller tror ikke de kan bli gravide. Det skjer mange damer i menopause som tror at de er «for gamle» så vipps er man gravid og godt på vei.

Har dere hatt slike erfaringer eller hørt om? Jeg synes det er fascinerende hver gang. 

 

 

signature lena

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.