Jeg vil aldri slutte med botox

Categories Blogg
botox
Neste historie fra mine lesere ut er historien til ei flott ung dame i trettiårene som bruker botox jevnt og trutt. Hun ville være anonym på grunn av negative omtaler av de som velger å bruke botox. For hennes del er botox noe hun ikke kan være foruten og noe hun ikke tenker å slutte med.
Fra starten av september til slutten av januar i fjor hadde jeg kun to dager hvor jeg ikke hadde spenningshodepine. Det å gå igjennom sterke smerter hver dag er ikke en kjekk opplevelse: Det er utrolig slitsomt og frustrerende da smertene blir ikke borte uansett hva jeg gjør. Smertestillende hadde ingen effekt. Når jeg er sliten får jeg migrene anfall. På det verste kan det bli mellom 15-20 anfall per måned. Jeg kunne våkne midt på natta med sterke migrene anfall. Smertene var så intense at jeg måtte sette sprøyte. Dette førte til at jeg fikk mindre overskudd og sluttet å være sosial. Livet mitt ble å gå på jobb så komme hjem og legge meg. Jeg klarte ikke å gå en tur med hunden min engang. Jeg kjente at jeg ble deprimert fordi framtiden min virket så mørk. Jeg hadde ingen håp om at smertene kunne en dag forsvinne og måtte belage meg på å lide gjennom dette resten av livet. Det verste av alt var at migreneanfallene mine ble sterkere og sterkere. Til slutt kunne de vare i fire fem dager. Jeg måtte på sykehus fordi ingenting virket.
Så oppdaget jeg botox. Etter botox har jeg nesten ingen spenningshodepine. Migrene blir mye mildere og anfallene varer ikke så lenge. Jeg merker at alt kommer snikende tilbake når botox går ut. Jeg tror ikke at dette er bare på grunn av botox. Jeg får jo god hjelp og medisiner, men botox vil jeg aldri slutte med. Jeg får sprøyter i panne, tinning, bakhodet, nakke og skuldre.”
Jeg tenker at det er veldig sterkt av henne å stå frem og fortelle sin historie. Men også synes jeg at det er utrolig trist at det finnes folk som nærmest dømmer dem som bruker botox. Jeg hørte kommentarene på at enkelte “lyver” til seg spenningshodepiner for å få botox gratis, altså for å minske rynker. Dette tror jeg ikke på. Jeg unner ingen å gå med sterke hodepiner, så det er superflott at botox hjelper. Det at den har bivirkning i form av null rynker er bare kjekt. Det er min mening. Jeg legger ikke skjul på at jeg skulle gjerne bruke botox som kosmetisk middel om det hadde effekt, men jeg dessverre er “immun” for botox da jeg prøvde den i panna hele tre ganger og aldri oppnådde ønsket effekt. Så kanskje folk burde slutte å dømme dem som bruker botox og andre medisinske påfunn som kan berge liv og helse i 2019.
Deres tanker om botox? Yay eller nei?
XOXO  Tastaturheks
Foto: Unsplash

 

6 kommentarer

6 thoughts on “Jeg vil aldri slutte med botox

  1. Har ikke så sterke meninger om det lenger..Før var jeg nok skikkelig i mot, men nå tenker jeg folk gjør som de vil. Har en venninne som har sterk migrene og hun brukte det en periode, men tror ikke hun gjør det lenger. Det hjalp bare en periode tror jeg. Hun har prøvd ALT!!

  2. Jeg har prøvd botox mot migrene og spenningshodepine og bidrar gjerne til å fjerne noen fordommer 🙂
    For det første fikk jeg det ikke betalt av det offentlige og måtte ut med rundt 5000 kr. per behandling hos privat legespesialist (pluss en innledende konsultasjon på ca. 1200 kr.) Dette skulle gjentas hver 3. måned. Om jeg skulle fått det dekket av det offentlige, sa fastlegen at jeg først måtte prøve ut betablokkere (hjertemedisin) og epilepsimedisin over lengre tid (i tillegg til migrenetabletter som jeg hadde fra før) og bevise at det ikke hadde nok effekt. Disse medisinene kunne ha bivirkninger som lavt blodtrykk, tungpustethet, dårligere kondis og svimmelhet. Jeg hadde ikke lyst til å eksperimentere for mye med kroppen siden jeg allerede hadde hatt problemer med lavt blodtrykk og svimmehet fra før, så derfor valgte jeg heller å betale for botoxbehandlingene selv. Jeg fikk redusert anfallene med ca. 50% og tok til sammen tre behandlinger. Etter det hadde jeg oppnådd en viss langtidseffekt, i tillegg til at jeg ikke hadde råd til å fortsette.
    For det andre var det bare en av botoxsprøytene som også hadde kosmetisk effekt, og det var den i pannen mot “sinnarynken” mellom øynene. De andre sprøytestikkene var på steder som ikke endret på utseendet.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.