KROPPSPRESS PÅ KINO

Categories Hverdagen

kroppspress

 

Det var en lang, god dag og nå sitter jeg og ser på en serie på Youtube. Alt er veldig fint, og serien handler om en dyktig lege som er ei aktiv 50-åring kvinne. Hun trener, har sunn livsstil og ser ung og flott ut. Jeg ser og tenker at jeg skulle definitivt ønske at jeg så slik ut da jeg skulle bikke 50. Men så etter en stund googler jeg frem at skuespillerinne som spiller hovedrollen egentlig er 37!
Hva er dette for noe? Hvorfor velges det skuespillerinne som er så mye yngre enn hovedkarakteren sin alder tilsier.
kroppspress
Dette skaper skikkelig kroppspress, og mange kvinner på samme alder sammenligner seg med hovedperson og føler seg så mye eldre og i mye dårligere form. Gjøres dette for å skape flere klienter hos hudpleiere eller fordi at eldre hvite menn ikke ønsker å se jevngamle damer på TV?

Noen tanker rundt dette? 

 

 

signature lena

2 kommentarer

2 thoughts on “KROPPSPRESS PÅ KINO

  1. ENIG!!
    Den aldersdiskrimineringen som enda pågår, er minst like giftig som annet kropps- og utseendepress. – Og ikke minst er det helt på trynet, da verden er full av godt voksne som ser like bra ut som den skjønneste ungdommen..
    – Men de eneste som kan få til en endring, er faktisk vi, -som publikum og forbrukere, ved at vi både er bevisst hva vi velger å kjøpe + at vi setter fokus slik du gjør her 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.