NÅR POLITIKERE IKKE EIER SELVINNSIKT

Categories Hverdagen

mexx outfit

Jeg skriver som regel ikke om politikk, men nå ble jeg så utrolig provosert at det klødde i fingrene bokstavelig talt. Så her kommer dette.
Jeg mener at det er utrolig farlig når politikere ikke eier selvinnsikt. Dette betyr at de kan gjøre feil gang på gang, uten å rette det som er galt, uten å spørre om hjelp eller søke råd når man ikke har nok erfaring.
politikere
I dag ble jeg vitne til det at ei norsk kvinnelig politiker ikke klarte å innrømme sine egne feil etter ha rasert budsjettet og satt flere folk opp mot seg. Om dette skjedde meg at jeg forbrukte 5 milliarder på jobben samt gjort mine potensielle kunder sinte, så skulle jeg fått foten i ræva. Men størst av alt skulle jeg skammet meg og gått selv. Hvertfall beklaget alle mine feil og tabber til befolkningen.
Men her ser jeg ingen tegn på beklagelse eller innrømmelse av sine feil. Det er veldig skummelt. Jeg håper vi slipper slike folk ved makta siden det er de som skapte historiske katastrofer.

Hva mener dere?

 

signature lena

10 kommentarer

10 thoughts on “NÅR POLITIKERE IKKE EIER SELVINNSIKT

  1. Jeg kan glede deg, ljubov tovarishch, med at hun spiller et spill. Hun kunne ha gått av og lot bystyret sitte. Men hun vil heller fremstå som et offer. Late som om hun er uskyldig. Hvorfor er dette bra? Vel, om det er bra… eh. Men hun gjør det fordi hun skal inn på Stortinget til høsten, som partileder for partiet.
    Og på den måten håper hun, og partiet hennes, på å få sympati-stemmer.
    “Dakalas meg, dakals dakals meg”.

    https://www.youtube.com/watch?v=R5bdWFCz6Tw

      1. M-mm. Ikke alle som ser det, Lena. Men det er sånn politikk er. Det er ikke bare MdG som spiller spill. Arbeiderpartiet har spilt på å fremstille Rødt som “vanskelige”, “umulige å samarbeide med”, “ikke til å stole på”.
        Det er fordi Rødt er over 4%-grensen på meningsmålingene akkurat nå. Går det slik til valget får de flere enn 9 representanter på Stortinget. Det betyr at de kan påvirke politikken ganske mye.
        Dette er Arbeiderpartiet redde for.

  2. Jeg er fullstendig enig, det hadde gjort seg med litt ydmykhet og egen selvrefleksjon over feile valg, det er MYE penger og slik jeg har forstått det fikk hun advarsler og bedre tilbud FØR dette dro ut.
    Er vel skattebetalerens penger? vel, jeg er enslig og betaler mye skatt, i tillegg er det dyrt i Norge så det er nesten ikke til å leve av. Jeg er derfor sparsommelig og tar gode valg for barnet mitt og meg selv, derfor er det ekstra provoserende med politikere som gir til seg selv og mindre til marginale grupper. I tillegg sprenger budsjett… nei, er sikkert litt krass her men slike folk må ikke få bestemme, de er jo ikke i stand til å mestre slike oppgaver når de overstiger budsjetter på den måten, forstår ikke at det går an..

  3. Lan 🤢 altså, noen kan mene at en slik skildring med «kvalm-emoji» uten begrunnelse ikke er noe pent av meg, men jeg er ikke født for å sjarmere andre, og det er vitterlig ikke Lan heller. Fra første gang jeg hørte henne ytre en mening for noen år tilbake siden så kjente jeg vemmelse i hele meg. At hun i det hele tatt overlever innen politikk og ble byråd var for meg en gåte, men nå er det jo slik at den politiske plattformen i Norge er jo blitt en parodi.

  4. Et tillitsbrudd og et misbruk av sin stilling som man bare ikke kan la passere. Det dreier seg tross alt om våre penger, penger som du og jeg har tjent inn! Når en tar for seg urettmessig av disse, er dette tyveri, og burde derfor bli behandlet deretter

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.