DETTE ER NORDMENN DÅRLIGE PÅ

Categories Livet som det er

stavanger sentrum

 

For noen dager siden skrev ei norske venninne til meg på Instagram (sjekk bloggen hennes her). Hun ble veldig overrasket over at hun ble verifisert på Snapchat. Hun startet å jobbe med sosiale media for noen måneder siden og fikk så gode resultater allerede. Hun legger mye innsats i det hun gjør.
Jeg foreslo at hun delte gledelig nyhet på Instagram, men hun nektet plent og nølte og forklarte det hele med at hun vil ikke skryte. Jeg ble skikkelig overrasket siden jeg opplever at det er sunt å «skryte» av og til og vise til andre at du gjør noe bra!
Men etter min mening det er noe norske folk er ikke så flinke på- å gi seg selv kudos for noe bra man gjør. Dette er i mine øyne er usunt og urettferdig. Gjør du noe bra så hvorfor ikke si det høyt, vise til de andre? Kanskje flere vil bli inspirerte og du finner gode venner eller folk som brenner for det samme? Eller at du får bestillinger og spørsmål som får hjertesaken din vokse stort? Er det ikke derfor man befinner seg på sosiale media? For å nå ut med budskap?
Dette er noe jeg kommer aldri til å skjønne helt, og kanskje derfor noen vil oppleve meg som litt for skrytete og ei som prøver å presse seg frem.

Hva synes dere om dette fenomenet her i landet?

 

signature lena

2 kommentarer

2 thoughts on “DETTE ER NORDMENN DÅRLIGE PÅ

  1. Det er Janteloven som har fått stort fotfeste i Norge. Jeg er i mot Janteloven, og enig med deg. Det er viktig å skryte litt av seg selv. Det betyr ikke at man tror man er bedre enn andre. Det betyr rett og slett bare at man er fornøyd med seg selv, og det er sunt 😊

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.