FOR GAMMEL FOR Å SE BRA UT?

Categories Blogg, Mote og Hudpleie

 

Her skriver jeg en liten oppsummering av det jeg hører og ser både på min blogg og mange andre sider.

Dette er utbredt mening om at man kan bli “for gammel” for å se stilig ut og bruke enkelte plagg, for eksempel croptop (som jeg har på bildet her).

Jeg må si meg helt uenig og her er hvorfor:

  • det er mye enklere å føle seg bedre og optimistisk når du bruker klær som du føler deg fin i (du føler deg fin i, ikke andre mener du er fin i)
  • det er alltid noe med å se stilig ut, uansett alder, det hjelper på humøret og selvfølelsen
  • ja, det er helt “lov” å se stilig ut i alle aldre

 

Disse misforståelser skjer ofte fordi folk bruker klær som ikke passer sted og tid. For eksempel, om jeg drar med slik antrekk som her på bildet på jobb da blir det upassende fordi jobben min krever at jeg ser nøytral ut. Siden jeg jobber med mennesker og unge folk. Da bør imaget mitt være nøytral. Uansett alder.

Om jeg drar ut en varm sommerkveld som her, eller lager antrekk for bloggen så trer jeg ut av min “offisielle” rolle og går inn i rolle som hobby moteblogger og da kan jeg bruke dette antrekket. Jeg syns det er veldig fint, og om jeg var 10-20 år eldre så skulle jeg gjerne velge det igjen, kanskje med noen modifikasjoner, men fordi jeg regner med at min smak vil endre seg på 10-20 år.

Så mitt tips er: bruk gjerne stilige klær som du føler deg vel i, og ikke tenk på alder. Det er aldri noe som heter “for gammel til å se stilig ut”.

Hva er din mening om dette?

 

signature lena

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.