MAN ALLTID ØNSKER DET MAN IKKE HAR

Categories Livet som det er

 

 

Mandagstanker fra meg.

For noen uker siden var jeg på fagdag med jobben. Min øverste leder som er veldig hyggelig og smarte dame, sa en frase til meg som jeg synes er veldig fornuftig:

Man alltid ønsker seg det man ikke har

Dette er veldig sant egentlig:

 

Vi alltid holder fokus på det vi ikke har. For det meste. Slik hjernen vår fungerer.

Hjernen vår er mer innstilt på å oppdage det vi mangler enn å legge merke til det vi allerede har. Dette er ganske trist egentlig selv om det er slik vi er skapte av natur og evolusjon.

Dette kan skape stress og triste tanker når man fokuserer stadig på det man ikke har. Psykologer og coacher anbefaler å fokusere på det man har fremfor det man ikke har. Noe som er virkelig vanskelig siden hjernen ikke skapt slik.

Jeg tror på at øvelse gjør mester og tenker man mye nok på det man har fremfor å fokusere på det man ikke har, så vil man lære hjernen å skifte fokus.

Klarer du å fokusere på det du har?

 

2 kommentarer

2 thoughts on “MAN ALLTID ØNSKER DET MAN IKKE HAR

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.