TO BESTEMØDRE SOM RUSS

Categories Blogg
selfie
Nylig satt jeg her og surfet på YouTube og oppdaget en ny russelåt laget av to komiker-damer midt i 40-årene. Dette tenkte jeg kunne vært interessant og slo på lyden. Dette angret jeg raskt på fordi at første jeg fikk høre var «suge p…k» og min datter som satt i sofa ble forfjamset i fjeset og kikket på meg.
Jeg sa til henne at det var en ny russelåt og hun mente at det var sikkert kult. Men da jeg fortalte at det er damer på 40+ som synger så sa hun bare «oisann så flaut» og da slo jeg av lyden.
Hva tenker jeg om dette? Vet ikke. Det er sikkert veldig morsomt og gøy, men det er litt drøyt av damene som snart står midt i livet. Nå mobber jeg ikke alderen fordi at jeg selv er ikke langt unna, men ærlig talt. På denne alderen kunne man lett være bestemor. Er det så gøy da med en russelåt?
Jeg vet ikke om det er passende og treffer riktig auditorium. Hva tenker dere?

Låta er her: trykk 

signature lena
14 kommentarer

14 thoughts on “TO BESTEMØDRE SOM RUSS

  1. Hørte den på radio og intervju av damene. De hadde en agenda som gikk på at når gutta har slike låter, så kan også jentene. Likestilling. Jeg er alt for gammel til å la meg provosere, men tenkte at det å kaste seg på denne trenden kan gi oppmerksomhet…og kanskje er det like viktig som likestilling. Det var min tanke :).

  2. Tusvik & Tønne er jo hysteriske!
    Disse er også aldersløse i sin fremtoning, så denne kommer til å slå an hos både russen og foreldrene deres 😀

  3. Fordrar ikke Tusvik og Tønne.. men hvem som synger en sang om å suge pikk, om dem er 20 eller 40… samme for meg, men jeg tenker, om noen influensere på rundt 20 synger om det så flyr vel all ungdom rundt og suger pikk, men når voksne på 40+ gjør det så synes ungdommen det er ekkelt.

    Kan virke preventivt 😜😂😂

  4. For min del kan egentlig russen avskaffes, men jeg hisser nok på meg noen såre sjeler ved å si sånt 😉 Kanskje jeg er for gammel! 😀 Jeg gadd aldri å være russ selv, bare så det er sagt 😉
    Men jeg skjønner jo at russen fokuserer på sånne “barnslige” ting, og det har disse to damene i 40 årene forstått. Og så er det jo sånn da, at de gjør det for å få oppmerksomhet både rundt seg selv, og rundt tematikken. De er jo humorister, så man skal vel ikke ta alt så dønn seriøst alltid 😉

  5. Jeg liker ikke den typen språk, har aldri likt det, enten det kommer fra 20- eller 40-åringer, og hverken når det er ment humoristisk eller ironisk. Syns det er vulgært. Dessuten er det ganske fjortis å fnise av sånt – tenker at russen er såpass voksne at de burde være over den verste fnisealderen.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.