DETTE FÅR MEG TIL Å SE RØDT

Categories Hverdagen, Livet som det er

solastrand

 

 

Hei og hoi,

 

Mer mas i fra meg: i dag våknet jeg og tenkte meg å se på nyheter på Facebook hvor jeg oppdaget raskt disse folka. Omg, folk som snakker om JUL!!! om jul i august!!!

Det er ikke min sak, men jeg blir så irritert av disse folka. Ikke bare misliker jeg vinter og jul, men også vet at jula blir ekstrem tøff for altfor mange i år: strømkrise, fattigdom, krig, pandemi og sykdommer, vaksiner og tvang, hat og krimintalitet, miljøkrise og diverse. Opp i alt dette skal vi presses til å løpe og kjøpe julegaver og prestere i jula. For fasade skal vi ha. Vi skal late som om alt er bra og vi skal ha fest midt i elendighet.

 

Dette får meg til å se rødt.

 

Jeg blir glad om jeg overlever høsten, kommer i gang med ny jobb, klarer meg psykisk og fysisk og tar en dag om gangen. Så om jeg er i form til jul da kan jeg bake noen julekaker og prøve å kose meg, og hjelpe dem som trenger det om jeg har overskudd. Merk at jeg er ikke en som sliter mest (heldighvis). Vær så snill, slutt da å mase om jula, jeg er så lei av dette maset hvert år. Ingen land maser mer enn Norge (ser det ut som).

 

Er det bare med som er sur tante Lena i dag eller finnes det flere som blir irriterte av dette?

 

Klem fra meg,

signature lena

4 kommentarer

4 thoughts on “DETTE FÅR MEG TIL Å SE RØDT

  1. Ikke noe veldig opptatt av jula jeg heller, ikke i november en gang. Men orker ikke å irritere meg over at andre er overfokusert heller 😂

  2. Må ærlig innrømme at jeg er i full gang med julehandel og har allerede pakket fire adventskalendere. Men når barn, familie og venner bor langt unna og det å sende gaver i posten koster en formue så må jeg sørge for å levere personlig når vi møtes, derfor er jeg alltid tidlig ute. Første kalender og gave ble levert i juli allerede og de neste i september.

    Jeg elsker jula og juleforberedelser og storkoser meg med å pakke gaver. Men jeg liker ikke at julebrus og julemarsipan og sånt kommer i oktober allerede og julepynt og julemusikk i butikkene i november.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.