PRØV DETTE SELV DU

Categories Livet som det er

mor

 

Denne uken leste jeg på Facebook om forslag om døgnåpne barnehager. For meg personlig kunne det vært en virkelig redning i sin tid. Jeg slet veldig mye som alenemor uten familie og barnefar som kunne stille opp, med turnusjobb som innebærer jobb i helg, natt, kveld, helligdager. Der og da skulle døgnåpen barnehage vært bedre for min datter enn mange fremmede folk i form av barnepassere, samt overnattinger hos mine venner. Jeg ser hva det gjorde med henne og dette var ikke optimal løsning.

 

Flere alenemødre som jobber turnus hadde samme mening i kommentarfeltet.  Så kom det såklart “ekspertene”, de som enten har voksne barn og er ferdige eller de som ikke har barn. Det som overrasker meg er hvordan disse som ikke har barn selv sitter og dømmer og rekke pekefinger på oss, “dårlige” mødre. Jeg har bare en ting å si til sånne: Prøv det selv, din rumpehol. Ja, så barnslig jeg er.

 

Men fakta er at det er veldig fint å oppdra barn i teori, og det er kanskje en av få feltene i livet hvor teori og praksis kan være vidt forskjellige ting. Barn er uforutsigbare og det beste man kan gjøre er å være trygg på seg selv som voksen og elske barna sine. Det blir nok. Resten er uforutsigbar så det er bare å gjøre sitt beste. For meg det beste kunne vært døgnåpen barnehage. For meg og min frøken. De som dømmer foreldrene som vil benytte seg av tilbudet burde prøve selv å stå alene i dette.

 

Hva tenker dere om dette forslaget?

 

signature lena

9 kommentarer

9 thoughts on “PRØV DETTE SELV DU

    1. Ahahaha:) ja, fylt av ansatte som får lønna som vi betaler. Vi som faktisk både jobber og betaler skatt og oppdrar fremtidige skattebetalere

        1. Ikke nødvendigvis,men verden skulle gått under som alle sluttet å få barn. Artikkelen er ikke lm dette forresten, men pm at de som påpeker bør klare å oppdra ett barn først. Ellers må de påpeke til sin mor som oppdro dem mtp hvilke feil hun tok. Kun det. Min mening

        2. Det er forresten UTELUKKENDE dem som aldri hatt barn, eller aldri oppdro ett barn, eller ferdige med barn typ for 20 år siden, de er største “eksperter ” på oppdragelsen :))) like dumt som om jeg som har aldri i mitt liv hatt en hund skulle plutselig bli “hundeekspert” og påpeke

          1. Jeg tror ingen er eksperter når det kommer til barn. Jeg tror ikke at noen som har fått barn vet noe bedre heller, men med å ha fått barn får en jo erfaringer å ta med seg, men det gjør også vi som jobber med barn. Det er mange rævva foreldre der ute, og nesten ingen perfekte, jeg tror ikke det er noe som er en perfekt forelder, men de beste er de som gjør så godt dem kan, er tilstede for barna sine, setter dem først og elsker dem.

  1. Hi Lena,

    Your blog is really nice to read..so down to earth. I like your honesty amd the funny comments in between.
    If it comes to the kindergartens that ae opened at night, it should be provided for the ones who need it. Not for the ones who want to have night out or sleep in🤣

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.