DU BER OM KRITIKK SOM BLOGGER

Categories Blogg

 

stavanger starbucks

Jeg leste i dag om en populær blogger som klager stadig på kritikk. Hun hater kritikken for hets og mobbing (noe som til tider sant), men jeg tenker at om vi skal snakke om kritikk så er det noe enhver som velger å være offentlig person bør regne med.
Stavanger starbucks
Tenk at du står der foran masse folk og bretter ut dine innerste tanker, historier og private detaljer. Folk kommer såklart til å reagere. Som blogger er du ute etter reaksjoner også. Ellers hvorfor legger man alt ut i det hele tatt?
Så jeg tenker at vi bloggere må slutte å syte så mye, for kritikk er noe man må regne med. Mobbing og hets er ikke greit da og dette bør bekjempes.

Enig/uenig med meg? 

 

 

signature lena

8 kommentarer

8 thoughts on “DU BER OM KRITIKK SOM BLOGGER

  1. Enig!
    Dessuten mener jeg at i det pr. i dag også er slik at netthets er et fenomen som må tas med i betraktningen i det en velger å operere på nett. Da mener jeg overhodet ikke å forsvare de som står bak på noen måte, liksom jeg, som alle andre nett-utgivere er ‘all for’ å bekjempe utysket. Hva jeg imidlertid mener, er at det finnes, om vi så misliker det aldri så mye, og i det å velge å operere på nett, ligger det å måtte vurdere hvorvidt trolling er håndterbart for en. Brytes du ned av mld om hvor stygg/dum du er, så er du desverre ikke mentalt robust nok til at det er forsvarlig for deg å drive med dette.. 😉

  2. Noen har en egen evne til å gjøre seg selv nærmest til offer for mobben, når det i bunn og grunn er tilbakemeldinger man har fått.
    Kan ikke bli sjokkert over å få reaksjoner når man deler noe i det offentlige rom. Så kan man vurdere om det man delte var passende, servert til leserne på riktig måte eller rett og slett noe du burde holdt for deg selv.

  3. Enig!
    Har en venninne som fikk lov av eieren å trene å ta bilder på senteret hans når det var korona stengt!
    Jeg sa på bloggen «heldig du så får trent»

    Dette fikk jeg kjempe kjekt for og jeg ble verbalt angrepet fordi jeg var så slem å ville henne vondt!
    Men det vil jeg jo ikke! Det er jo bare fakta og sannheten 😓🙄

  4. Jeg tror man må regne med litt av hvert, spesielt hvis man er på toppen. Man blir synlig for flere, og må regne med at NOEN ikke liker det man skriver, eller LIKER å drive med tullekommentarer. Er man litt lenger ned på listen slippe man gjerne litt mer sånt, fordi det også er færre som leser. Men det kommer jo også an på hva man skriver. Min blogg er så “ufarlig” at jeg får lite negative kommentarer. Men jeg driver også veldig lite med “diskusjoner” inne på bloggen eller i kommentarfelt. Det er mange steder hvor det blir mye kommentarer, og det nærmest forventes at man skal “holde med” den ene eller den andre. Jeg orker ikke sånt 🙂 Ha en fin dag du <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.