Norske krav som jeg ikke forstår 🤷‍♀️

Categories Finne den rette

 

Hei på dere <3

Nå kommer jeg med et lite innlegg om datingkultur i Norge. Selv om jeg ikke blogger lenger om mitt privatliv og dating, så snakker jeg på et generelt grunnlag. Det er mange ting jeg ikke forstår.

For eksempel, krav til sine fremtidige partner. Jeg skrev før om dette her og da handlet det om at norske folk (jeg snakker om menn, men regner med dette gjelder også kvinner) stiller krav om like hobby og aktiviteter. For meg er det helt uforståelig.

Hva skal man med felles hobby? Meg og bestisen har feller hobby og det er alltid noen av mine norske følgere som mener at vi burde vært sammen. Hvorfor? Kun fordi at vi har felles hobby?

For meg er dette ikke nok og ikke viktig. Det at jeg kan stå på ski eller liker å dra på konserter har ikke noe å si for samlivet med meg. Det er mine personlige egenskaper som gjør.

Igjen, mener jeg at der bommer mange, fordi man tror at man har så mye til felles, men samlivet funker ikke uansett. Hvorfor? Fordi man ikke vurderte egenskaper ved person, men kun om det er kjekt å være sammen med. Jeg sier ikke at det er ikke viktig å ha det kjekt sammen, men dette bør ikke være avgjørende. Hvorfor er det slik her i landet forstår jeg ikke og komme aldri til å forstå.

Hva er deres tanker?

Klem fra meg,

signature lena

8 kommentarer

8 thoughts on “Norske krav som jeg ikke forstår 🤷‍♀️

  1. 🙂 smiler litt
    Like barn leker best…. heter det….
    Men det er ikke alltid slik
    Jeg og C har forskjellige interesser og hobbyer – og det tror jeg er sunt i et forhold
    Men det er jo alltids hyggelig å gjøre noen ting sammen – og noen ting hver for seg. Men det er ikke det som er avgjørende nei, at man liker alt det samme… Det viktigste er jo at man liker hverandre og at de egenskapene man kan dra med seg inn i et forhold er av godhet og respekt 🙂

    1. helt enig. jeg er veldig “jentete” hobbyer som få gutter kan henge seg med på. jeg i min tur ønsker meg ikke “guttehobbier” fordi jeg er ikke fans av mye hard fysisk aktiviter osv

  2. Jeg er veldig enig i at man ikke skal basere et forhold kun på felles interesser.. Men jeg må også si at av egen erfaring syns jeg det er kjempeviktig å ha en del felles interesser for å kunne skape gode minner for fremtiden. Jeg har noen forhold bak meg, og det er ingen tvil om at nettopp det at vi ikke hadde noen felles interesser var med på å gjøre at vi skled fra hverandre.
    Ønsker deg en riktig fin dag videre. 🤗

  3. Spot on.. Tror faktisk det er sunnere å ikke ha felles hobby. alle trenger litt “egentid“ og da er en hobby du kan dyrke alene eller med andre enn partneren gull verd.det er tross alt to individer i et forhold med forskjellige behov og det må respekteres av begge for at forholdet skal lykkes.

  4. Det er selvsagt ikke lett å få noe til å funke dersom en ikke har noen ting felles i hht hva en har av interesser og hva en liker å gjøre av aktiviteter. Ellers blir det jo himla stusselig i hht hva en får gjort av hyggelige ting sammen, og hva de får å snakke om. Samtidig mener jeg en også bør ha sine egne arenaer, da jeg ei heller kan se noe sunt i at hele ens liv involverer partneren.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.