SOVER VI I TIMEN? (jeg er litt bekymret for den nye loven)

Categories Livet som det er

 

I går så jeg dette hos venninne og tenkte å dele. Jeg er veldig forsiktig med å dele noe som helst om politikk, siden jeg forstår så lite på dette området.

Men dette her bekymret meg så mye, like mye som brilleskandale og støtte og omtale alt dette fikk.

Hvorfor skulle politikere lage lovverk som legger taushet på det politikerne foretar? Det jeg liker her i landet er at det er ganske gjennomsiktig politikk, og folket får innsyn i det som skjer.

Dette er demokratisk prinsipp.

Jeg som kommer fra land med mye begrensninger, taushetsplikt og urørlighet hos politikerne. Dette er noe jeg ABSOLUTT ikke ønsker å se her.

 

Deler link hvor du kan gi din stemme:

 

https://www.regjeringen.no/no/dokumenter/horing-forslag-til-endringer-i-offentleglova-m.m.-innsyn-i-journalinnforinger-m.m.-som-gjelder-organinterne-dokumenter/id2970576/?fbclid=IwAR37BgC6rQ4G2mr7wZonu0LEToz_ZnUOebkcKOkKftwtJ2DfEWqC7LGeuJU_aem_AY26nB2q4f-AdSoi5Z-o8aKEZdu2t7gK86kUWdcgB1IcKeD2s6a0H6J2oEShq-OxFfU

 

Jeg svarte nei, fordi jeg ønsker gjennomsiktig politikk i landet.

Jeg føler litt at vi sover i timen. Den som sover i demokrati kan risikere å våkne i diktatur.

Klem fra meg og ta vare på hverandre

signature lena

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.