5 FAKTA OM MISUNNELSE

Categories Livet som det er

 

Hei på dere <3

Jeg begynte igjen med daglig “dagens prat” på Snapchat hvor jeg forteller hver dag om psykologiske tips og om livet. Jeg er veldig glad for at mine lesere har glede av dette.

Jeg tenker at jeg kan skrive litt her også for de som er ikke på Snapchat av ulike grunner. Her kommer det første innlegg hvor jeg vil skrive om misunnelse. Det er ganske vanlig følelse som vi opplever ofte selv eller opplever dette fra andre mot oss.

Her er noen fakta:

  • ofte når vi føler misunnelse for noen betyr det at vi ønsker det samme som denne personen har, men tillater ikke for oss selv å få dette
  • når det virker som om at andre er misunnelige mot oss, så kan det faktisk være andre type følelser
  • man kan raskt bli kvitt misunnelse dersom man lar seg inspirere av den man misunner til
  • man kan også la andre bli inspirert av det du oppnår
  • misunnelse er ikke negativ følelse i seg selv, men et pekepinn mot det du kan selv oppnå

Opplever du misunnelse i hverdagen?

 

Klem fra meg,

signature lena

9 kommentarer

9 thoughts on “5 FAKTA OM MISUNNELSE

      1. Det er nettopp det ordet betyr. Å unne noen er å mene at noen skal ha, fortjener. “Jeg unner deg alt godt”, “jeg ønsker/vil deg alt godt”. Å mis-unne betyr å ikke unne.

  1. Såvidt jeg vet misunnelse og sinne kommer fra samme delen av hjernen. Kanskje det er grunnen til at det er så ubehagelig å være i nærheten av sånne folk:) Naturlig beskyttelse rett og slett.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.