5 TING JEG SKULLE ØNSKE JEG GJORDE ANNERLEDES

Categories Blogg

 

lenalykke jul

 

 

Det ironiske med livet er at vi ofte tar valg her og nå for så å se tilbake og tenke at vi, kanskje, kunne ta et annet valg. Gjøre noe annerledes. For så å tenke hvordan livet skulle vært om vi tok et annet valg.

Det er veldig få ting jeg angrer på i livet mitt, men det er flere ting jeg skulle ønske jeg gjorde annerledes

 

 

 

 

 

 

Gi mer blaffen i hva andre mener om meg

For tre år siden tok vi disse bildene med min venninne. Vi koset oss og lo.

Stemningen var veldig bra og jeg var ung og leken. Med en gang jeg postet disse bildene på Instagram, fikk jeg krass kritikk

Alle som kritiserte meg var voksne damer, eldre enn meg, som påstod at jeg aldri får meg kjæreste og familie når jeg legger ut slike bilder

Jeg gikk flere dager og uker og grublet. Så turte jeg ikke publisere bildene igjen.

Av hensyn til andre. Ikke meg. Jeg ser på disse bildene fortsatt og ser hvor fin og glad jeg er, og angrer på at jeg ikke ga mer blaffen

Bra jeg endelig lærte det, mens jeg er enda ung og har hele livet foran meg

 

 

 

 

 

 

Gi slipp der hvor det behøves

Jeg er en sta person og er optimist. Dette er veldig bra, men av og til holder jeg for mye på det som, kanskje, jeg bør gi slipp på

Dette gjør at jeg gruer meg å bytte dårlig jobb eller avslutte relasjoner som ikke gir meg noe lenger

Jeg er blitt mye bedre på det å skille mellom hva som er verdt å kjempe for,

og hva som ikke er det, men jeg angrer på at jeg ikke gjorde det tidligere og lærer fortsatt

 

 

 

Være snill mot meg selv

Jeg brukte mange år på å klandre meg selv, hate meg selv og mislike meg selv

Så brukte jeg påfølgende år på å gjøre meg bedre og bedre, og bedre. Perfekt

Jeg angrer på dette, siden dette ga meg ingenting, bortsett fra psykisk sykdom

Nå ønsker jeg være bedre, for min egen del, og mot meg selv

 

 

 

 

 

 

Sette mer pris på småbarnstiden

Når jeg ser folk klage på denne tiden og ønsker den passere raskere, så smiler jeg bare

Det kommer årene når dere vil savne denne tiden og angre fælt på at dere ikke satte pris på den

(minn meg på dette når jeg sitter med baby igjen og klager her )

 

 

 

 

Være fornøyd med hvordan jeg ser ut

Jeg vil påstå at jeg er ganske god på dette nå, selv om det er mye som kan bli bedre enda.

Men det er utrolig dumt når man først er misfornøyd med seg selv, så ser tilbake på denne tiden etter ti år og tenker hvor vakker man egentlig var

 

 

Kjenner du deg igjen i dette? Hva angrer du på hittil i livet?

 

signature lena

 

 

 

 

 

 

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.