DRIKKEKANIN, SKINKEIS OG SYKKELTØY

Categories Blogg

lenalykke

 

I går fikk jeg kommentar fra Bunny om at jeg skrev noe morsomt på bloggen. Jeg skrev nemlig i min juledrikker oversikt om kakao drikk : “søt kakao med kanin som smaker veldig mildt”. Altså dette får det til å høres ut som om jeg drikker kanin .

 

Det er ikke uvanlig. Som utenlandsk, hadde jeg flere slike episoder med morsomheter som jeg sa her og der.

En gang sa jeg at “det var bra sykkeltøy” istedenfor “syltetøy”,  og neste gang sa jeg at det er så varmt at det kunne vært bra å “slikke is”, men istedenfor hørtes det ut som “Skinkeis”. Mange lurte på om det kom is på markedet med skinkesmak.

 

Sånn er det å være utenlandsk og morsomt er det.

 

 

Har du opplevd noe slik på andre språk?

 

signature lena

6 kommentarer

6 thoughts on “DRIKKEKANIN, SKINKEIS OG SYKKELTØY

  1. Haha,,, ja,, det har jeg… Glemme aldri mitt første besøk til Moskva. Jeg skulle introduseres for min gode venninne Natatsjas venner.. På den tiden snakket jeg malinka Russisk.. Hun hadde lært meg noen høflighetsfraser på Russisk.. Blant annet hvordan man hilser God dag.. Hun sa at jeg skulle si… Proklytye ,,,idi k chertu.. med ordentlig russisk svung… Gjorde det… og det ble rimelig stilt. Før alle brøt ut i latter.. og skjønte at jeg var blitt lurt fordi jeg smilte når jeg sa det Hva jeg sa egner seg ikke på trykk her på blogg.no 😉

      1. Det som var en smule verre .. for ikke si frustrerende var at hun skulle lære meg forskjellen på høyre og venstre når jeg skulle finne tilbake i en pirattaxi til min residens i Tverskajagaten. Tok litt tid før jeg skjønte hun hadde kødda enda en gang.. med at
        hun sa at ta til venstre betyr vzyat vpravo.. Kostet meg noen ekstra rubel før jeg kom fram 😉

  2. Vi i folk flest fest har for ofte et et feil, inntrykk av Russere, Min erfaring et at russere flest er ikke tungsindige triste mennesker, Det er oppegående selvironiske mennesker som kan le av seg selv.
    Jeg gleder med til en ny vår å besøke Moskva, St,Petersburg og chita Jeg er overbevist om at Russland og det flotte russike folket Får en ny vår, som Prahavåren allerde til neste vår.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.