5 TING JEG SKULLE ØNSKE JEG VISSTE FØR

Categories Blogg

 

Her kommer det et lite koselig innlegg fra meg. Det er flere ting her i livet jeg skulle ønske jeg visste før (som for eksempel, alltid vaske tallerken etter havregrøt spising eller ikke vaske hvite og fargede klær sammen ), men noen ting er spesielt viktige for min lykkefølelse.

Nå vet jeg dette og dette gjør meg mer lykkelig. Jeg deler gjerne min liste med DEG.

Du trenger ikke å bli likt av andre

Du trenger det ikke for å være lykkelig. Alt du trenger er å være likt av deg selv.

Når du liker deg selv så betyr det ikke så mye om noen andre ikke liker deg. Du setter ikke andre foran deg selv og det er utrolig deilig følelse. Nesten hele livet mitt higet jeg etter godkjenning og kjærlighet fra andre, når egentlig alt jeg trengte var å gi dette selv til meg selv.

Du fortjener det du drømmer om

Mange folk der ute (inkludert meg selv i fortiden) tør ikke en gang å drømme om ting og lykkelige hendelser her i livet fordi innerst inne dem tror at dem ikke fortjener alt dette.

Du fortjener. Bare fordi du er som du er.

Det er ikke farlig å være alene

Jeg var så redd å være alene, ende opp alene som pensjonist og ellers oppleve ensomhet. Nå vet jeg at det er ikke farlig å være alene. Det er mye farligere å være sammen med feil folk.

Alene betyr ikke ensom heller og man kan ha helt fantastisk liv.

Du trenger ikke å date folk du ikke liker

Det er mange ganger jeg havnet i relasjon med menn som jeg egentlig ikke likte så godt. Enten utseendemessig eller som person, men jeg trodde at jeg er ikke bra nok for dem som jeg virkelig liker. Nå gjør jeg ikke denne feilen.

Alt trenger ikke å være perfekt for å fungere for deg

Jeg slet med perfeksjonisme i flere år og heldigvis ble jeg kvitt den nå. Man trenger ikke å ha alt på stell eller perfekt for å være lykkelig å oppnå sine mål. Man kan lage veien mens man går og dette går så fint.

Det mest utrolige er at etter jeg ga slipp på at ting skal være perfekte så skjer alt akkurat som jeg så dette for meg. Jeg vet ikke hvordan dette er mulig, men det er sant.

Er det noen ting du skulle ønske du visste før i livet ditt?

signature lena

 

2 kommentarer

2 thoughts on “5 TING JEG SKULLE ØNSKE JEG VISSTE FØR

  1. Ja, viktige ting å være klar over! Kanskje er vi ikke klar for å vite det, og kjenne det inni oss, fordi vi ikke har erfart det selv tidligere. Det er ikke alltid andres erfaringer gjør like dypt inntrykk på oss som når vi erfarer det samme selv. ❤️

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.