5 TING JEG VIL LÆRE AV MENN

Categories Finne den rette

 

Here we go, Lena poster igjen om menn og samfunn. Jeg forventer reaksjoner (derfor jeg poster), så dere alle er velkomne.

Det er uten tvil at vi kvinner kan lære flere ting av menn. Ikke at jeg mener at det er noe vi gjør bedre eller menn gjør bedre, men uansett. Jeg ser tendenser og jeg personlig vil lære meg disse tingene.  Her er min liste:

  1. God selvtillit i dating

Jeg er veldig imponert over hvor bra selvtillit menn har i dating (de fleste): slitne 60-åringer som prøver seg på ungdommelige 30-åringer damer og skallede overvektige menn som ser ingen problemer med å prøve seg på slanke veltrente pene damer. Jeg har enda til gode å se damer som mener de er bra nok for å prøve seg på menn som er mye bedre eller mer utdannet enn dem selv. Nylig har jeg lest i en gruppa om ei dame som var veldig usikker fordi at hun er alenemor, men daten hennes er vellykket advokat. Hun var så redd hun er ikke bra nok. Dette hører jeg så og si aldri fra menn. Så jeg ønsker å lære meg å være så sikker på meg selv (jeg har mye å gå på der enda).

 

2. Evnen til å overse rot

Mange menn klarer å fokusere på seg selv, sine behov for mat og hvile, og overse rot og at huset trenger stell. Jeg tuller ikke nå og det er ingen ironi. Dette er veldig bra egenskap som tillater en å hente seg inn og ikke slite seg ut. Kanskje derfor har vi så mange slitne og gretne kvinner? Fordi at kvinner ikke klarer overse rot og ofte jobber masse hjemme etter jobb for å fikse huset.

Jeg ønsker så absolutt bli bedre på dette og prioritere meg selv når kroppen skriker om dette.

 

3. Evnen til å skille det viktige fra uviktige

Det er helt sikkert flere kvinner som er gode på dette, men uansett noe som jeg ser oftest hos menn.  Menn er gode på å prioritere virkelig viktige store ting fremfor små uviktige ting (de fleste, ikke alle). Dette er noe mange kvinner strever med, inkludert meg selv. Det er veldig viktig å kunne dette for da sparer man tid og krefter som regel.

 

 

 

4. Evnen til å ikke bry seg om alder og tid

Det er faktisk flere menn enn kvinner som er flinke på dette. Menn har ikke såkalte “biologiske klokka” og de er veldig gode på å ikke bekymre seg om å rekke ting i livet. Det er ofte jeg ser kvinner i 30-årene som stresser så mye over å få barn og stifte familie, og menn i 50-årene single og barnløse som mener det har god tid og trenger ikke å stresse seg. Jeg skulle ønske jeg var like chill på dette også.

 

5. Evnen til å investere penger riktig

Menn investerer oftest i bolig, eiendom og verdi ting, mens kvinner kjøper klær, sminke, pynt til huset. Jeg snakker ikke for alle, men det er tendenser. Menn er ofte flinkere til å spare også: de tjener mer oftest og har mindre press fra samfunnet om å se bra ut og investere i utseende. Sånn er det, jeg ønsker å bli flinkere til å forstå hva jeg bør kjøpe og investere i.

 

Hva tenker dere om mine tanker?

 

signature lena

 

4 kommentarer

4 thoughts on “5 TING JEG VIL LÆRE AV MENN

  1. Så kule og interessant observasjoner. Liker måten du tenker likestilling på. Om vi hadde latt oss inspirere av dem med tanke på det du skrev om dating, f.eks, hadde vi sett mye spennende tror jeg.
    At menn stresser mindre enn damer med å få barn tror jeg har med biologi å gjøre. For oss går tiden ut ved +/- 40, så vi må tenke på det litt tidligere enn dem. De kan jo reprodusere seg langt inn i alderdommen. (Akkurat det misunner jeg dem ikke!)
    Det blir morsomt å følge med på din generasjon, se på endringer. Selv er jeg i 50-åra, og har landet på mange måter. Med resignert holdning til gamle gubber som tror de har draget på unge og lekre damer, eller at eksmennene våre “vant” i skilsmisser fordi de satt igjen med mest. Men, ikke kontakten med barna sine, der ser det ut som damene oftest vinner. Dessverre, for barna taper, selv om de er store vil de jo ha normal kontakt med faren sin.
    Det beste fra menn/ det beste fra damer, det tror jeg er det optimale for å ha det bra, være I harmoni.

  2. En ting du glemte: menn sier aldri, “jeg har jo ikke noe å ha på meg jo!”, eller, “jeg kler jo ingenting”.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.