7 TING SOM GJØR DAGEN MIN BRA

Categories Hverdagen
frokost
God torsdag,

 

Dagen i dag startet midt på natta da jeg våknet med magesmerter og magetrøbbel. Jeg var uggen og helt tom for energi så det ble en rolig dag her.

Jeg tenker allikevel å være positiv til tross for litt redusert form, og skriver min liste med koselige ting som hjelper meg med å gjøre dagen bra. Uansett situasjon.

 

God kaffe latte :

Det er så deilig å starte dagen med kaffesmak. Jeg drikker decaf og kun for smakens skyld

For å få i meg dose med koffein foretrekker jeg te som regel

 

 

Hudpleie og ansiktsmaske:

Hudpleie hjelper alltid på meg. Jeg har masse ansiktsmasker,

kremer og diverse dill og dall på badet

Jeg elsker følelsen av spa og velvære, så det er best med produkter som dufter godt

 

 

God musikk eller serier:

Jeg elsker å se på serier fra morgenen av, eller høre på god musikk. Dette gir meg en god start på dagen

Jeg våkner liksom opp og klarer å fly over kjøkkenet, lage mat, rydde og fikse mens jeg hører på

 

 

 

 

God frokost:

Det er utrolig viktig med frokost. Jeg forstår ikke hvordan folk klarer å hoppe over den

God frokost hjelper meg å starte dagen på helt annet nivå enn om jeg bare spiser ei tørr brødskive eller yoghurt

Av og til tillater jeg meg selv hotellfrokost og da er dagen helt perfekt etterpå

 

 

Morgenyoga:

Jeg likte ikke yoga før, men oppdaget flere yoga app hvor man kan velge nivå  og gjøre alt i sitt tempo hjemme i ro og fred

Siden liker jeg å ta 10-15 min hjemme på yogamatte om morgenen, noe som gjør dagen veldig fin etterpå

 

 

 

 

Si tre fine ting til meg selv

Dette kan jeg ikke si nok. Det er utrolig viktig for selvfølelsen og humør

Jeg sier alltid fine ting til meg selv i speilet før jeg starter dagen min

Anbefales!

 

 

Planlegge belønning 

Det hjelper alltid på stemningen med planlegging av belønning som jeg kan unne meg når jeg kommer hjem om kvelden

Som regel er det noe snacks, god film, bok eller lang dusj med skrubb

Dette hjelper skikkelig å holde ut dagen også

 

 

Hvilke triks eller vaner gjør dagen din fin?

 

Klem fra meg

signature lena

 

 

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.