Har voksne bloggere gått ut på dato?

Categories Blogg

Når jeg har oppfordret dere til å lese mer av Kvinneguiden, så da må jeg komme med eksempel og lese selv. Nylig har jeg skummet meg igjennom trådene og leste enkelte av dem. I den ene tråden stod det om voksne bloggere 40+. Det ble påpekt at folk som 40+ kan umulig bli Norges nye toppbloggere og influencere. Tiden har gått. Folk på 30+ er ikke interesserte i mote og drama lenger, og det er vanskelig å hekte interessen. Dessuten følger de ikke slavisk bloggene heller da de har nok med sitt liv.
Så her sitter jeg og tenker. Jeg nærmer meg dette magiske tallet og tenker å fortsette å blogge. Det er viktig for meg, og gir meg glede. Derfor tenker jeg at dette må være skikkelig urettferdig at en må slutte å blogge dersom man er blitt 40?
Apropos det at man ikke kan bli toppblogger etter 30+ så tror jeg på at tiden endrer seg og hvem vet hva som skjer om fem år? Kanskje det blir moderne med voksne bloggere istedenfor 20+?
Før var aldersgrensa for modeller 25, nå etterspørres det flere damer på 35+ som modeller, til og med for manneblad. Folk vil se voksne som forbilder, ikke bare ungdom. Det ble flere modeller på 50+ også, samt flere instagrammere som 50 og 60+. Så kom igjen, vise damer fra Kvinneguiden, Kanskje det blir den mest etterspurt alderen for bloggere i fremtiden.
Så slapp av og la oss blogge i fred. Klemz.
17 kommentarer

17 thoughts on “Har voksne bloggere gått ut på dato?

  1. Jeg er en blogger med mellom 300 og 400 lesere hver dag (OK det er et stykke igjen til toppen) og jeg har passert 40+..når jeg tenker etter har jeg passert 50+ også….

  2. Hurra! Jeg blogger og er 68! Hjelp, er jeg så gammel! 😉 Føler meg ikke sånn. Noen toppblogger blir jeg nok aldri, og har ikke tenkt å bli det, men er nå på Topplista jevnlig 😉 Moro det også da.
    Artig og interessant innlegg. Stå på med blogginga du også!

  3. Hehe nå har eg eget domene og kommer ikke på listene lenger, men i mitt forrige innlegg passerte eg 12 000 lesere, er 34 år. Vil tro det er håp 😉
    (docogdask.no)

  4. Å herregud.. Som ihuget motstander av den aldersdiskrimineringen av kvinner som har pågått i flerfoldige ti-år, holdt det jo på å tippe fullstendig da jeg fikk se det der. Hadde det ikke vært for at jeg av prinsipp ikke har respondert på provokasjoner før det er gått min.30 minutter i såpass mange år at det har gått automatikk i det, kunne jeg brått ha sittet å skjelt de ut enda (haha).
    Men det er også en kjensgjerning at ‘you can’t argue with stupid’, så jeg laget heller et innlegg hvor spm ble behandlet på sivilisert vis, dannet språk og uten å rakke ned på noen, eller så mye som å nevne deherre kjærringspetakklene inne på dette her forumet. 😉

  5. Ja, det er ganske morsomt å lese dette. For den tiden da jeg begynte å blogge, og jeg selv var 30+ på den tiden, da var de fleste bloggere mellom 14 og 20. Alderen har steget litt, tross alt. Så jeg bekymrer meg da slett ikke om det. Det er vel fint at det er noe for alle. Drama, det er sant, det er jeg ikke interessert i. Og mote er som regel gørr kjedelig å lese. Det blir fryktelig ensidig og masete. Så det er sant, det er ikke mitt favorittlesestoff heller. Men jeg liker å lese voksnes moteinnlegg. For de er ofte jordnære, og uten fjas og overdreven make up. Kan ikke fatte at de unge sminker seg som om de har et tonn av rynker og mange år på baken som de desperat skal skjule. Har aldri forstått det. De har mer sminke på seg en dag, enn jeg har hatt i hele mitt liv. Sprøtt! Og jeg sminker meg tross alt nesten hver dag 🙂
    Men jeg skal da ikke kritisere. Det er deres liv, deres hud og deres penger. De må få disponere det som de vil.
    Jeg leser aldri unge bloggere. Men jeg elsker å lese voksne bloggere, som tross alt har livserfaring og noe å fortelle ♥
    Toppblogger har jeg ikke noen drøm om å bli. I alle fall ikke over lang tid. En dag, eller et par dager kunne vært gøy, men utover det misunner jeg faktisk ikke toppbloggerne. De må ha ryggrad for å makte presset. Noe de sikkert har. Jeg tror ikke at jeg har det. Helt ærlig 🙂
    Klem

  6. Jeg er med i Influens.no, hvor nederste aldersgrense er 40 år……. der er det mange smarte, flinke og særdeles oppegående bloggere i stallen som leverer INNHOLD. Men klart, innholdet kan ikke passe alle, frem med kardemommebyloven!

  7. Hei. Jeg vet ikke om du sist kommentar. Jeg tenkte poste ett innlegg med blogganbefalinger, og tenkte tenkte å spørre om det var ok om jeg brukte headerbildet ditt inår jeg skriver anbefaling om din blogg(evt ett til) Kun til bruk i ett innlegg altså. Vet mange gjør det uten å spørre, men vil høre først om det er ok. Hvis ikke jeg hører noe fra deg gjør jeg det ikke, og det er ok.. Men såfall ha ha svar idag, for jeg skal poste innlegget. klem

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.