DERFOR FÅR DU AKNE (del 1)

Categories Mote og Hudpleie

Reklame | Sandnes Hudklinikk AS

akne
Jeg er så heldig som fikk intervjue daglig leder hos Sandnes Hudklinikk og spurte hennes bokstavelig talt ALT om akne. Jeg er som kjent en av de “heldige” som fikk akne i voksen alder og sliter fortsatt med dette. For å si det mildt så har pappaen min gått med akne frem til han ble 60! Så jeg har mange “gode” år igjen. Heldigvis har jeg Sandnes Hudklinikk og Romina som passer på meg og berger ansiktet mitt bokstavelig talt.
Så her er del en av vårt intervju hvor jeg spurte Romina ALT om akne.
Her er et lite utdrag av første del av vår dialog:
Kan du fortelle litt hvorfor noen får akne og noen får ikke?
Først og fremst vil jeg fortelle hva akne er. Akne er betennelse i talgkjertlene. Dersom talgkjertlene blir betente sammen med bakterier fra huden og døde hudceller så får man kvise.
Kvise betyr alltid betennelse. Den er rød og irritert med bakterier innblandet.
Dersom man har bare talgsamling under huden kalles det for komedon.  Det finnes hvite og svarte komedoner. Svarte komedoner er åpne, de som kom i kontakt med luft. De hvite komedoner er under huden og er lukkede.
Så dersom man har svarte prikker på nesa betyr det ikke at man har akne?
Svarte prikker betyr at man har ubalanse i huden, og derfor er det lurt å oppsøke hudklinikk. Fordi at dette kan utvikle seg til akne. Noe som ikke nødvendigvis skal skje, men oftest skjer da.
akne
Får man akne bare i ansiktet?
Nei, akne kan komme på forskjellige steder: ansiktet, ryggen, nakken, hender. Det finnes mild, moderat og alvorlig grad av akne som defineres av betennelsesgrad.
Hva er viktig å gjøre når du fikk ubalanse i huden?
Det viktigste er å bruke riktige produkter. For de fleste hudproblemer kan løses med riktige produkter.
Fortsettelsen følger….
Trykk på bildet for å komme til video
Akne

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.