DET ER DIN PLIKT

Categories Livet som det er

lenalykke

 

 

En til post om hvorfor det er viktig å passe på hva man poster på sosiale medier og hvorfor familien min trakk seg fra bloggen. Kanskje det er litt kjedelig, men veldig nødvending. Det er slik i dette landet ( og sikkert i andre land også) at de som tørr å dele noe med mange mange mennesker, setter seg selv i veldig utsatt posisjon. Det påstås at det er ytringsfrihet i Norge og det er det på papiret. Altså det kommer ikke politiet på døra og ikke henter din pc (selv om jeg var vitne til at dette skjer også!), men at du skal gå ustraffet på noen måte for dine ytringer og skriblerer, det er  absolutt ikke. Man får sin straff i form av negativ oppmerksomhet, kommentarer og stikk. Det er faktisk uansett hva du velger å dele. Med en gang din blogg er noenlunde synlig så skjer det ting.

 

Derfor har man som PLIKT å beskytte sine barn og sin familie. I starten av min “bloggkarriere” var jeg ganske naiv og trodde at menneskene rundt er utelukkende nysgjerrige på meg og derfor stiller spørsmål og leser bloggen min, men raskt oppdaget jeg at det finnes folk som elsker å lete etter feil og mangler for å “ta” bloggere på ett eller annet: desto mer blir du populær, det sterkere press vil du oppleve. Dette presset vil gjelde din familie også. Derfor bør du tenke hver gang du publiserer noe om dem i sosiale media eller på bloggen. Du kan risikere at dine nærmeste tar skade. Vi skylder dem trygghet, også når det gjelder våre handlinger i sosiale media.

 

Hva er deres tanker om dette?

 

signature lena

2 kommentarer

2 thoughts on “DET ER DIN PLIKT

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.