DETTE GA MEG FRYSNINGER

Categories Livet som det er

 

God tirsdag

Litt refleksjoner fra meg om siste dager. I helga har jeg prøvd noe nytt- spille minigolf. Jeg har alltid drømt om å spille golf, men fant ut at dette er sport som krever masse konsentrasjon. Siden jeg har konsentrasjonsvansker var det veldig vanskelig for meg og jeg følte meg sliten allerede etter en time. Men dette gikk bra og jeg fikk det til.

Jeg møtte også en fin person i helga. Veldig sterk person som fortalte meg sin historie. Siden jeg ikke spurte om lov å dele her så dele jeg ikke, men vil bare si at dette ga meg frysninger.

Jeg tenker at det er så enkelt for meg å ta for gitt at jeg har forholdvis frisk kropp og fungerer i hverdagen, men dette kan brått endres når som helst. Livet er ikke prisgitt, og helse er ikke prisgitt og kropp som fungerer er ikke prisgitt. Vi bør så absolutt å syte mindre og leve mer.

Jeg har dyp respekt for folk som har vært gjennom tøffe tider, overlevde, og skapte livet sitt på nytt fra scratch, og ikke syter, men lever livet.

Ønsker dere alle en fin tirsdag,

her er det jobb hele dagen

 

signature lena

4 kommentarer

4 thoughts on “DETTE GA MEG FRYSNINGER

  1. M-mm, dette blir enda tydeligere når det gjelder barn. Det vi ønsker først og fremst for barna er ikke rikdom, er ikke å bli kjendiser, er ikke å få en masse makt, men måtte ofre helsen for å få noen av delene. Nei, heller omvendt, det viktigste vi alle ønsker barna er god helse.
    Millioner av kroner vil aldri kunne gjøre opp for et barn som får sin helse skadet. Millioner av kroner vil aldri kunne gjøre opp for det å aldri få klatre i trær, aldri få løpe i høyt gress, aldri få gå ut en tidlig morgen og høre fuglene synge. Eller aldri få gå sammen med venner og bare prate om løst og fast og ingenting, og ikke minst, leke sammen.
    Det samme gjelder oss voksne. Det er lett å tenke at, “jeg kunne godt ofret…som en del av helsen min mot millioner av kroner”, men nei, å miste helsen er ikke verdt penger.
    Det er tungt, og tøft, å komme seg videre trass skade på lyte og helse.

  2. Minigolf er kult. Har en sånn bane i nærheten her jeg bor. Vært der bare en gang, men blir nok mer i sommer. Det er en utendørsbane. Enig med deg at vi har så innmari godt av å høre om mennesker som sliter. Det gjør at vi setter mer pris på det vi har, og ikke tar alt for gitt🤗

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.