EN SOM JEG ELSKER HØYEST

Categories Blogg
Her er Advent og jeg åpner første luke i min Julekalender for dere mine fininger. Jeg lovet å lage kalender som styrker selvfølelse og gir økt lykkefølelsen. Så vær så god. her kommer luke nummer 1.
Første bud for å dyrke kjærlighet for de andre er å dyrke kjærlighet for seg selv. Det vet vi alle. Men hvor ofte praktiserer vi det?
Mange vil svare meg nå at jo jeg elsker meg selv såklart. Men hva betyr dette i praksis? Å slappe nok av? Å ligge i badekar med ansiktsmaske? Eller å støtte seg selv i tykt og tynt på samme måte som man støtter sine nærmeste?
Hvor ofte sier vi til oss selv: “Jeg liker meg selv slik jeg er, men jeg vil like meg selv bedre om jeg går ned ca 5 kg”. Kunne du tenkt deg å si det samme til ditt barn? Aldri? Hvorfor sier du det til deg selv?
Hovedbudskap av kjærlighet er UBETINGET kjærlighet til seg selv. Vær glad i deg selv uansett hva. Jeg vet hvor vanskelig dette er, men tro meg. Det er det som bør dyrkes og styrkes. Kun da kan du gi ubetinget kjærlighet til de andre.
Hva tenker du om dette?

 

signatur

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.