FEM FAKTORER SOM BESTEMMER HVERDAGSLYKKEN VÅR

Categories Hverdagen

lenalykke

 

Nylig hadde jeg samtale med en bedriftspsykolog som fortalte meg om fem faktorer som påvirker dagen vår i veldig stor grad. Egentlig er vårt energinivå og lykkefølelsen avhengig av ganske mye av disse faktorene også. Så jeg vil dele disse faktorene med dere.
Mat
Det er viktig å få nok med mat for å fungere og føle seg bra. Det er så enkelt, men allikevel mange fortsatt ikke har gode nok rutiner på dette. Hold blodsukkeret ditt jevnt gjennom dagen for et bedre humør og bedre prestasjoner.
Søvn
Utrolig hvor mye mangel på søvn påvirker oss og hvordan vi mottar informasjon. Jeg kan bli veldig deprimert og sur med mangel på søvn. Derfor er det viktig å ta en nap eller to når det er behov.
Fysisk smerte
Har du konstant vondt er dette ikke så godt, og såklart påvirker det hverdagen din. Det er litt skremmende hvor lite forståelse det er rundt kroniske plager når folk går rundt med konstante smerter. Dette påvirker livskvalitet til de grader og rett og slett kan gjøre oss mindre lykkelige.
Naturlig nok.
lenalykke
Psykisk smerte
Skjer det noe i livet ditt akkurat nå som påfører deg psykisk smerte? Er du i et dårlig forhold? Har du angst eller depresjon. Alt dette påvirker deg og hvordan du ser på livet og hverdagen, ikke rart dette påvirker ditt hverdagslykke også.
Tarmhelse
Nesten ingen snakker om dette, men det er veldig viktig. Flere forskere knytter tarmhelse til psykisk helse, og tro meg tarmen påvirker ditt liv. Kanskje folk med frisk tarm tar det for gitt og ikke forstår viktigheten, men vi som sliter med div ting og tang med tarmen kan bekrefte og hverdagen og lykkefølelsen blir kraftig påvirket.
Nå som vi vet om disse faktorene kan vi gjøre en hel del for å påvirke dem og få mer hverdagslykke.
Har du vansker med noen av disse faktorene? Jeg føler at til tider har jeg vansker med ALLE
signature lena

 

2 kommentarer

2 thoughts on “FEM FAKTORER SOM BESTEMMER HVERDAGSLYKKEN VÅR

  1. Jeg har mye av både pyskisk og fysisk smerte. Men jeg kommer til Gud med alt slik at jeg får trøst.
    Ha en fin dag til deg:)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.