GDANSK RECAP: dag 1

Categories Reiser og opplevelser

 

Hei på dere <3

Jeg var på ferie og derfor ikke oppdaterte her, så planen min om å oppdatere hver dag i juli gikk i vasken. La meg prøve igjen i august.

Første dagen av reisen startet med behagelig tur til Gdansk, men ubehagelig overraskelse fra WizzAir som scammet oss for over 1000 nok for sjekk inn på flyplassen. Dagen før gjorde de det umulig for å sjekke inn online. Vi fikk beskjed på Sola at det er slik WizzAir opererer vanligvis. Flaks at det var den eneste uflaks på reisen og vi kom trygt til Gdansk.

Jeg var veldig fornøyd med hotell og rommet vårt. Det var rent og nydelig, og vi kunne drikke litt kaffe på balkongen.

Første dagen gikk til utforskning av byen og supermarked besøk. Vi ble helt sjokkerte av det store utvalget som var på butikkene der! Her i Norge har vi ikke en tredjedel av alle produktene! Jeg vet ikke helt hvorfor er det slik.

 

Etter sightseeing og litt kos på hotellet gikk turen til Pariserhjulet mitt i sentrum. Jeg er veldig redd for høyder, men dette gikk bra altså.

Jeg anbefaler å besøke AmberSky når dere er i Gdansk. Det er utrolig koselig og en skikkelig opplevelse!

Om kvelden gikk turen til skikkelig fin restaurant som heter Chleb i Wino og oversettes som Brød og Vin. Vi stod i kø i over en time! Det var så mye folk ute! Maten og coctails var skikkelig verdt dette.

Anbefaler denne restauranten når du er i Gdansk.

Maten var utrolig deilig, og vi var ute ganske lenge. Jeg merker at jeg er ikke dårlig i magen av polske maten. Kanskje det at jeg er så dårlig i magen her i Norge har noe med norsk mat å gjøre?

Her var det litt recap fra første dagen i Gdansk. Mer kommer

 

Klem fra meg

signature lena

2 kommentarer

2 thoughts on “GDANSK RECAP: dag 1

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.