HVA BETYR 9.MAI FOR MEG?

Categories Livet som det er

stavanger is rosa skjørt

Det er 9. mai i dag og jeg vil gratulere alle som vokste opp i Russland og Sovjet med Frigjøringsdagen. Det er viktig å huske sin histore, også i lys av dagens situasjon. Det er ikke bra situasjon og ikke noe jeg skulle ønske meg, men dagen i dag skal huskes. Det er dagen som min ukrainske bestemor kjempet for (hun var den eneste fra vår familie som var aktiv i krigen, de to andre mine besteforeldrene var for små da krigen brøt ut). Jeg husker ikke bestemora mi så godt, for jeg var bare fem år da hun døde, men husker hva mine besteforeldre har alltid fortalt meg: man må gjøre alt for å unngå krig.

 

Hva betyr denne dagen for meg?

 

Jeg har skrevet det flere ganger: det eneste som jeg kan gjøre for å hedre min bestemor er å ikke støtte vold, kjempe mot nazisme og aldri ta våpen i hendene mine med mål for å skade noen. Det gjør jeg og da føler jeg at jeg gjør mitt.

 

Håper alle hadde en fin dag i dag 🙂

 

Klem fra meg,

signature lena

2 kommentarer

2 thoughts on “HVA BETYR 9.MAI FOR MEG?

  1. Красивое поздравление с днём победы! <3 Denne dagen trenges nå mer enn noensinne.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.