HVORDAN OVERKOMME LATSKAP?

Categories Livet som det er

 

lenalykke

 

I dag skrev jeg en post på min Instagram som handler om latskap. Jeg har sagt før at jeg tror at det ikke finnes late folk. Det finnes enten folk med lav motivasjon eller folk med lav energi. Folk med lav energi kan være veldig motiverte, men ikke ha nok krefter for å gjennomføre planer. Dette er folk som ofte har noe sykdom eller utmattelse av forskjellig natur. Men andre type “late” folk tror jeg vi alle kjenner til. Vi har alle vært der garantert.

 

Du må gjøre noe, men mangler motivasjon, og derfor velger du å prokastinere eller finne på andre ting å gjøre, eller bare slappe av.

 

lenalykke

 

Det som er viktig å huske er at motivasjon øker etterhvert som du begynne å gjøre noe. Det er ganske vanskelig periode når du ikke ser resultat eller må komme i gang. Det er viktig å ikke la være, men gjøre noe. Selv med baby steg. Etterhvert som man ser noen første resultater vil motivasjonen øke og da blir det mindre rom for å føle på latskap.

 

Hvordan jobber dere med å komme ut av komfortsone og latskap, og øker motivasjon?

 

 

signature lena

4 kommentarer

4 thoughts on “HVORDAN OVERKOMME LATSKAP?

  1. Latskap er ein dyd!
    Utan latskap ville me ikkje hatt oppfinningar som hjulet, sannsynlegvis ikkje motor heller.
    Utan latskap ville me framleis levd som dei gjorde i tidenes morgen.
    Utmatting og lågt energinivå er ikkje det same som latskap. Det er ein konsekvens av overforbruk av kroppens energinivå.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.