IKKE GODT Å BO I NORGE LENGER?

Categories Livet som det er

 

Her sitter jeg og tenker om dagen. Er det så godt å bo i Norge nå?

I sin tid flyttet jeg hit fordi jeg ble forelsket i dette landet. Jeg ble forelsket i natur, mennesker og frihet. Jeg legger ikke skjul på at jeg likte at det var så bra livskvalitet i dette landet.

Nå skjer det slik at jeg tenker at livskvalitet i Norge blir verre og verre, været gjør meg deprimert og syk, og frihet er bare en bløff på en måte. Så tankene mine vandrer mye mot et ønske om  å flytte ut herfra. Jeg har gjerne lyst å bo i et varmere strøk.

Så jeg lurer på om det er flere som velger Norge vekk etter hvert dersom prisene blir som nå og livskvaliteten går ned? Det er jo klart at mange flytter hit grunnet livskvalitet, selv om naturen er så fin her.

Hva er dine tanker?

signature lena

12 kommentarer

12 thoughts on “IKKE GODT Å BO I NORGE LENGER?

  1. Jeg elsker Norge og Oslo. Det vil alltid være NOE i et hvert land tror jeg. Og JEG kjenner at jeg har et rimelig bra liv her, og gjør det beste ut av det som er her 🙂

  2. Jeg er glad i landet mitt 🙂 Jeg føler meg heldig som har landet akkurat her hvor jeg bor. Elsker årstidene og det langstrakte landet. Norge er vakkert. Priser…. joda det ordner seg. Været kan vi ikke gjøre noe med. Varmen kan vi oppsøke om vi vil…. Jeg føler meg trygg i dette flotte landet 🙂 Alle de vakre byene! Og Oslo 🙂 Vakre Oslo 🙂

    1. Det er veldig kjekt å lese. Norge er heldig som har deg.
      Jeg tror ikke prisene ordner seg og tror ikke det blir tilbake her til livskvaliteten vi hadde før, men det er veldig kjekt at du elsker Norge og trives. Jeg tror jeg elsker Norge jeg også, men jeg tror ikke jeg trives så godt lenger 🙁

  3. Jeg skal lete etter hus eller leilighet i Spania i vinter. Er veldig lei av Norge, høst, mørke, kulde, upersonlige mennesker, høye priser, statusjag, udugelige politikere og dårlig mat. Det handler om livskvalitet og noen ganger må man ta grep.

  4. Jeg sier alltid
    «Jeg er født i feil land»

    Jeg har alltid følt en bedre kvalitet i varmere strøk! Jeg fryser ihjel av 18 grader! Så liker meg best i utlandet 😊

  5. Jeg følte alltid at jeg ikke passet inn i Norge. Det verste for meg er kalde og brutale folk som mangler empati (hvis jeg generaliserer). Maskuline kvinner er kjedelig å se på. Synes likestilling er perfekt vei for begge kjønn å degradere. Men det er kanskje evolusjonen sitt mål:) Så ja, Norge er ikke det beste land å bo i, helt sikkert. Jeg er her bare fordi jeg må, har ikke valg dessverre.

  6. Norge er fortsatt Norge. Jeg bor ikke her fordi det bare er godt her, eller fordi norske penger har så stor verdi. Jeg bor her fordi Norge er mitt hjem.

    1. vel, det er ikke hjem for mange innflyttere. folk flytter hit for bedre liv. når det er dårlig livskvalitet på toppen av alle traumer som utlending, og kald respons fra lokale så frister det lite å flytte

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.