KAN DETTE VÆRE NORMALT?

Categories Finne den rette

 

Her sitter jeg i min dypeste sjokk. Min venninne har vært på date for ei uke siden. Hun møtte en kjekk fyr på Tinder: han virket til å passe henne godt, likte å trene og de hadde hyggelige samtaler. Hun sendte også noen bilder på snap hvor man ser at hun liker å trene og man ser hvordan hun ser ut.

 

Vel fremme på date har de spist og kost seg, så kommenterte han på slutten av kvelden at hun er ikke hans type. Hun er “for stor”.

Min venninne er frisk og trent slank dame som er 170 i høyde og størrelse S. Daten kommenterte at han liker små kvinner som er ikke høyere enn 150 cm og ikke tykkere enn 50 kg.

Dette var en voksen mann oppe i 30-årene.

 

Jeg tenker bare om dette her er normalt? Er det slik datingkultur har blitt. At man kan kommentere andre sine kropper på negativt måte helt fritt?

Jeg er også veldig på vakt med tanke på voksne menn som liker kvinner som ser ut som småjenter. Fordi at størrelse xxs og høyde 150 passer snarere en 11-åring enn en voksen kvinne. Det er normalt at voksne kvinner har bryster og former, og er ikke xxs størrelse.

Ja, alle kropper er ulike og det finnes ingen fasit, men allikevel dette virker bittelitt forstyrrende for min del

 

Hva er deres mening om sånt?

 

signature lena

 

6 kommentarer

6 thoughts on “KAN DETTE VÆRE NORMALT?

  1. Det er slik det er blitt. Fordi vi har mast på kvinner om at de skal “kreve”, “ikke senk kravene”, “you go girl!”. Jeg mener ikke kritikk av det, men det er jo ikke som om mannfolkene sitter med hendene i faget. De tar etter den oppførsel de selv har møtt. Og så har vi det gående…
    På svensk har de et så fint ordtak jeg lærte meg som barn, “utsidan ger insidan en chans, insidan ger utsidan sin glans” (utsiden gir innsiden en sjanse, innsiden gir utsiden sin glanse).
    Vi ønsker alle å være “bedre enn” i dag. Ingen ønsker å være “middelmåttig”. Derfor søker mange noen som er “kremen av kremen”. Helt glemt er det at middelmåttig er faktisk ikke ille (middelmåttig og gjennomsnittlig er ikke synonymer, selv om mange tenker på det slik). Middelmåttig betyr, som regel, at en har det godt.

    1. Min venninne er langt ifra middelmådig. Hun er utrolig trent og vakker. Du blander litt her. Hun ble kritisert utelukkende for vekt. Dette har ikke noe med utseende å gjøre. Menn som liker kvinner som ligner småjenter er pedo i mine øyne. Om det var kvinner som krevde av voksne menn at de ser ut som smågutter da skulle det ringe akkurat samme bjeller hos meg. Dette er litt ekkelt til og med. Glemte å tilføye at min venninne er i begynnelsen av 20-åra og ca 10-15 år yngre enn denne daten. Så han går bevis ute etter de som er mye yngre og ligner på småjenter. Du skriver jo om generelle krav til å være velstelt og fin.

      Ingen ønsker seg middelmådig ikke meg heller

  2. Hvis han hun møtte hadde DET fokuset, og så utseende -fokusert at det var helt spesifikke høyder og vekt at han var ut etter, så tenker jeg at hun bør være glad hun “slapp” å ha noe mer med han å gjøre. Hvis de hadde fin tone og gode samtaler og DET var det som stoppet han 😛 Helt sprøtt!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.