KAN VI SLUTTE MED VAKSINEPRESS?

Categories Livet som det er

starbucks

Siste to dager er jeg veldig lei av å lese aviser. Julestemningen er så å si helt borte, fordi at det ikke er noe koselig å lese om. Alt handler om pandemi, omikron og uvaksinerte. Altså, det er uvaksinerte som har skyld i det at vi ikke er ferdige med Korona pandemien.
Ikke elendige arbeidsforhold for norske helsearbeidere, ikke det at vaksine er eksperimentell og vi vet ikke om den virker egentlig, ikke det at landet ble gjenåpnet og folk begynte å smitte hverandre. Nei. Uvaksinerte er de som står ansvarlige for pandemi.
starbucks
Det mobbes og det mases, folk får beskjed fra ledere om å finne seg annen jobb dersom de ikke vaksinerer seg. Jeg er ikke anti-vaksinasjon person, men jeg har lite tro på noe som man må mases eller tvinges til. Det lover aldri noe godt,
Covid vaksine
Jeg er så lei av vaksinepress at jeg finner ikke ord. Kan ikke man la folk ta sine egne valg og innrømme at vi ikke har kontroll på pandemien, selv om over 5millioner norske folk er vaksinerte.

Hva er deres meninger om vaksinepress?

 

 

signature lena

 

Min Facebook

Min Matside

Min Instagram

8 kommentarer

8 thoughts on “KAN VI SLUTTE MED VAKSINEPRESS?

  1. Syns det er en vrien sak, tror nok det et vanskelig for meg å forstå de som absolutt ikke vil, vaksinene virker å være trygge nok (og mye mye tryggere enn sykdommen de beskytter mot). Samtidig vil man jo ikke presse og tvinge folk ut av samfunnet for mye… jeg var i Tyskland nylig og det måtte man vise vaksine pass for å gå på buss og T-bane… det virker litt mye på meg, men de mener å gjøre det for å presse folk til å vaksineres… og det føles mye værre enn et par avis saker… (føles for meg i allefall).

    Så hvis man skal unngå å komme dit, må man kanskje utøve press nå…

    Jeg tror som sagt mye av synet mitt farges av at jeg ikke skjønner hvorfor det er så viktig for noen å ikke være vaksinerte 🤔 (gitt at man kan vaksineres såklart, om man har underliggende ting som hindrer vaksine så er det såklart ok)

  2. Jeg tenker at jeg nok en gang er ganske så enig med deg 💜

    Er for mye negative nyheter om dagen. Høye strømpriser, nye varmerekorder, nye kulderekorder, så og så mange har blitt syke siste døgnet, vaksineditt, vaksinedatt. 😱 Virker nesten som dette er alt som er i verden for tiden, alt kloden vår dreier seg rundt – noe det heldigvis IKKE er.

    Er SÅ mye bra og positivt som skjer konstant, men som mediene og folk flest stort sett unngår å skrive/snakke om.

    Det er en egen nettside som har prøvd å prøvd å formidle flere av disse type nyheter, verdensbestenyheter.no, dessverre er den ikke så jevnt oppdatert lengre, men jeg tror heller ikke den er lagt ned.

    Uansett: scroll gjerne litt inne på den siden, eventuelt Facebook/Instagrammen deres, og du vil trolig få vite god del ting som vil fylle deg med mer håp og glede. Ting du ikke kjente til fra før fordi de mektigste massemediene og folk flest er så styrt av det som selger aller mest: frykt, uthenging og bad news…

    Er selv ganske for vaksiner, men også jeg er enig i at mye av kritikken vaksinemotstandere «må finne seg i å tåle», rett og slett har gått for langt.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.