KLAR TIL PHOTOSHOOT PÅ EN TIME

Categories Mote og Hudpleie

outfit hvit kåpe

 

Jeg leser anbefalinger fra profesjonelle modeller om hvordan man kan gjøre seg klar til photoshoot, hvor det tar nesten to dager- fra dagen før shooten til halve dagen på selve shooten. For meg fungerer ikke dette for jeg har som regel ikke to fulle dager på å gjøre meg klar. Med jobb, blogg, barn og familie. Men på tross av dette ser jeg alltid bra ut på shooter. Så her er mine lynraske tips som gjør at du blir klar på en time!
Dagen før anbefales det som regel å drikke mye vann for å tilføre huden fuktighet. Det anbefaler jeg absolutt ikke til dere på 35+, eller på 30+ da det kan skape hevelse i ansiktet og rundt øynene på morgenen. Drikk heller et glass vann på morgenen, gjerne med sitron oppi. Så start med sterk te eller kaffe rett etterpå for å kvikne til.
leppestift
Jeg bruker 20 minutter for å stelle håret- jeg har i varmebeskyttende spray og krøller håret raskt med krølltang. Så setter håret opp.
Så bruker 20 minutter på make up.
leppestift
ordinæry hyaluronsyre
øye pads
photoshoot products
Resterende 20 minutter bruker jeg på å gjøre huden klar til photoshoot:
– Først bruker jeg kjølende pads under øynene i ca 5-7 minutter, mens jeg drikker kaffe. De tar vekk svulmehet og gjør huden under øynene stram og fresh. Ikke hold lenger enn 7 minutt for å unngå at huden blir rødt og irritert.
– Så bruker jeg god peeling å vaske ansiktet med for å gi den glød, og da kan jeg anbefale hverdags peeling fra N7 eller Marie Åkeberg. Maries Åkeberg peeling inneholder litt olje i tillegg, noe som fukter huden nå i vinteren. Ellers anbefaler jeg ikke å peele huden hver dag nå i kjølig vær for dette kan skade huden og gjøre den mer sensitiv.
– Jeg bruker god fuktighet rundt øynene, slik at rynkene blir mykere og ikke vises så tydelig på bildene. Jeg anbefaler Hyaluronsyre, her er den fra Ordinæry  også med B5-vitamin som bidrar til at hyaluronsyre trenger inn i huden dypere.
Voila, jeg er klar og drar til shooten!
signature lena

 

2 kommentarer

2 thoughts on “KLAR TIL PHOTOSHOOT PÅ EN TIME

  1. Et tips mot poser under øynene på morgnen, er å legge seg I en mer sittende stilling (mange puter) kontra det å ligge flatt. Årsaken er at vannet I kroppen vil renne nedover som det skal om en har høyde på hodeputen, men’s det I flat stilling gjerne blir liggende å hope seg litt opp (if that made any sense..) Selv har jeg ikke våknet med antydning til poser pa årevis, så dette er en sikker vinner 😉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.