MATLAGING MED BURKA PÅ

Categories Livet som det er

lenalykke

 

Det var ikke mening å tulle med religion og burka, men jeg måtte bare. Det ble så mange kommentarer om mine pupper og bh på bilder og video av stakkars rekesalat at jeg seriøst vurderer å begynne å lage mat med burka på.

 

 

Problemet er at jeg tror ikke at jeg vil slippe kommentarer. Da kommer det sikkert kommentarer på hvorfor jeg står der med burka på, hvorfor skjuler jeg ansiktet, hvorfor kler jeg meg ikke som “vanlig europeisk/norsk kvinne”, hvorfor påtvinger jeg islam på andre og hvorfor står jeg der og lager tilsynelatende norsk mat iført burka!

Det er dessverre slik at ei kvinne får aldri fred uansett hvordan hun ser ut og hva hun har på seg.

 

 

lenalykke

Siste kommentar før jeg runder av saken er at jeg kommer til å kle på meg det jeg vil. Jeg er voksen og vet hvor mine grenser går. Jeg har bryster som alle andre kvinner og jeg ikke klarer å gå i bh hele tiden fordi dette er ubehagelig for kroppen min. Jeg liker best myke gode komfortable klær, og om de avslører at jeg er ei kvinne så føler jeg ikke for å beklage. Derimot synes jeg at jeg er god rollemodell siden jeg kroppen min er naturlig og slik som mange andre kvinnekropp ser ut. Med bh på ser ofte jeg ut som om jeg tok silikon, og dette syns jeg ikke er bedre å vise der ute. Eller, hver kvinne vet hva som er best for henne.

Så, Bunny, skal jeg skaffe meg burka eller noe løs for å lage mat?

P.S: etter jeg postet dette bildet på Instagram fikk jeg kommentarer om at jeg redigerte bildet siden navlen min ikke vises 😛

 

10 kommentarer

10 thoughts on “MATLAGING MED BURKA PÅ

  1. Heller det antrekket du bruker i innlegget her fremfor burka, kvinner fortjener frihet fremfor sosial kontroll, fuck islamske holdninger 🐰

    1. Du kan ikke generalisere islam som religion. Det er flere flotte muslimer en dårlige. Dessuten er dette ofte fundamentalistisk eller kulturelt betinget. Ikke en normalt troende oppegående person tvinger til vanlig burka på kvinner. Mvh Religionsforsker.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.