NOK EN GANG TIL OM DETTE

Categories Livet som det er

sandnes søt

 

 

I går kjørte jeg til Bryne og i rundkjøringen kolliderte jeg nesten. Ei søt eldre dame i søt lille bil. Hun kjørte for sakte og bremset hele køen og jeg var stresset med dårlig tid og måtte komme meg raskt frem. Derfor trykket jeg på gassen når jeg så at hun skulle rett frem. Men gjett om hun ikke skulle rett frem! Hun skulle til venstre. Uten å gi tegn med blinklyset.

 

Dessverre så er folka sløve her med blinklyset og dessverre så kjører eldre folka ikke så forsvarlig. Det er bare fakta, selv om det føles fælt og urettferdig å skrive dette nå. Eldre folk har nedsatt reaksjonsevne og derfor kjører de for sakte, bremser for seint, skaper kø og potensielle farlige situasjoner.

 

Derfor når jeg hører om forslag om å fjerne helseattest for eldre sjåfører så blir jeg veldig irritert og redd. Er dette så lurt? Er dette verdt noen sitt liv? Jeg personlig har vært i flere farlige situasjoner på veien forårsaket av eldre sjåfører, og min venninne hadde englevakt da hun kolliderte med traktor på grunn av eldre sjåfør. Dette var veldig skummelt.

Så nok en gang til om dette: eldre sjåfører bør ha skikkelig helsekontroll på veien og kjenne godt til sine begrensninger.

 

Hva er deres tanker om dette?

 

signature lena

4 kommentarer

4 thoughts on “NOK EN GANG TIL OM DETTE

  1. Enig, eldre må ta ansvar og kjenne sine begrensninger. OG: Unge, friske, kjappe mennesker må også vise hensyn til de som er eldre. For eldre tenker ikke så fort lengre, uten at det har noen betydning for funksjonsevnen ellersl Eldre og andre som ikke tenker så innmari fort som stressede supermennesker kan bli veldig stresset av aggressive medtrafikanter som ruser motorer, tuter med bilhorn og vil fort fort frem. Unge kan vise hensyn ved ikke å kjøre aggressivt i trafikken, ja og presse og tute og slikt. 🙂 Ikke kjør bil når du er innmari stresset, eller ta deg sammen og ikke vær aggressiv i trafikken, for det skaper bare farlige situasjoner og stresser opp medtrafikanter. 🙂 Det mener jeg. <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.