NORSKE DAMER BRYR SEG IKKE OM UTSEENDE

Categories Blogg
gamle stavanger
Okey, nå har jeg surfet igjennom Kvinneguiden mens vi kjørte til Hundvåg for å hente hodeplagg til fotoshoot. Det jeg oppdaget sjokkerte meg litt. Så her er dagens sjokk.
Trådstarter som tilsynelatende er en mann, anklager norske damer for å ikke ta nok vare på utseende. Som motvekt bruker han ( jeg er sikker på at det er han altså) østeuropeiske damer. Ok, det er vanlig sak, det har jeg sett på nettet flere ganger.
Men det som skjedde videre var ganske ekkelt, men også forutsigbart. Norske kvinner gikk i angrep på østeuropeiske. Russiske damer ser altså billig ut og kler seg smakløst. Samt at de er dårlige på personlig hygiene. Når jeg leser dette så ser jeg for meg en stinkende dame med rød leppestift, to meter lange negler i leopard jakke og uvasket hår i rar og unaturlig farge.
Nå er jeg russisk av opprinnelse, men bodd i Norge så lenge at jeg føler meg norsk. Det gjør jeg. Jeg kjenner meg ikke igjen i de beskrivelsene. Jeg liker fine feminine klær, men jeg overdriver ikke med sminke og kan ikke påstå at jeg kler meg smakløst. Jeg får ofte komplimenter på bloggen for min klesstil, og flere kvinner spør meg om å blogge mer om mote.
Samtidig liker jeg veldig godt behagelige sportsklær og elsker å gå uten sminke med hår i hestehale.
Min søster som er russisk har aldri brukt sminke i hele sitt liv. Hun farger ikke håret og hater sosiale media. Men elsker å gå tur og trives supert i motorsykkel drakt.
Generelt er min oppfatning av norske kvinner er at dere velger komfort fremfor stæsj. Og det er flott og sunn prioritering i livet. Det mener jeg så absolutt. Det er også flott å være godt forbilde for de unge jentene våre og heller vise at man skal ta vare på kroppen sin uten å presse seg til ubehag med diverse sminke, klær og greier.
Jeg synes personlig at en fin balanse er bra for meg. Jeg er for en sunn hudhelse og hverdagen uten utseende press, men jeg elsker å pynte meg så det gjør jeg fra tid til annen. Det er veldig gøy og gir meg påfyll av energi. Jeg orker ikke pynte meg for noen andre, kanskje bare for kjæresten min når jeg får han. Men ikke mer enn dette. Så tja…det er litt ekkelt når kvinner angriper hverandre og sammenligner seg med hverandre. Vi er fine på hver sin måte.
Kanskje det er lurt å ikke generalisere?
Hva mener dere?
signatur

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.