Jeg er redd for å skuffe dere med denne posten, men…

Categories Blogg
kropp
Jeg er redd å skuffe noen fordi at posten min i dag blir lite populær. Jeg er sikker på dette. Men samtidig føler jeg at det er viktig å snakke om det. Rundt omkring nevnes det kroppspress masse. Som motvekt til “den ideelle kroppen” viser jenter i hele verden sin kropp, slik den er. Fokuset flytter fra kroppens utseende til kroppens funksjon. Noe som er utvilsomt bra!
Men samtidig lurer jeg på en ting: Hvorfor er det fortsatt slik at veltrente jenter eller slanke jenter ikke kan vise kroppen sin slik den er?
Hver gang jeg blar opp i instagram eller blogger, så skroller jeg gjennom kommentarfeltet og ser at det er samme shit overalt: Slanke eller trente jenter shames for å vise for mye kropp, mens litt overvektige jenter hylles frem. Er det ikke for alle å være stolt av kroppen sin? Jeg skjønner at noen kan føle seg fæle om andre viser sin supertrente kropp, men da blir det vel feil at jeg må skjule kroppen min i frykt for å støte andre mens min nabo får vise kroppen sin stolt fram og fortelle at hun elsker kroppen sin mens om jeg gjør det samme som får jeg “hore” stempel i panna sammen med kroppsfiksert dukke nickname.
kropp
Helt seriøst, når slutter vi med dette og forstår at kropp er kropp. Punktum. Noen elsker å trene, noen gir blaffen i dette, begge deler er like greie og handler om interesser og fokus i livet. Det viktigste er at kroppen klarer å bære oss gjennom dagen og gis oss gode opplevelser.
Jeg har en slik kropp jeg har. Jeg er ikke tilbøyelig for å legge på meg og jeg har lange slanke ben. Som mange andre jenter har jeg issues med meg selv, og jeg liker å ta fine bilder. Derfor er det trist når noen påpeker at slanke jenter ikke bør “flashe” med kroppen sin for å ikke gi dårlig selvbilde til andre.
Hva med å la være å diskutere andre sine kropper og valg? Hva synes dere?

 

Klem fra Heksa deres,

signatur

11 kommentarer

11 thoughts on “Jeg er redd for å skuffe dere med denne posten, men…

  1. Det er de misunnelige som kritiserer. De klarer ikke å godta egen kropp, og da skal ikke du få godta din heller. Eller noe sånt. Sånt overser jeg. Om du eller Sophie Elise viser hvor flotte dere er, så kan jeg godt bli bittelitt misunnelig, men jeg blir ikke ondsinnet. Dere er heldig med kropp ❤ så er jeg heldig med noe annet 😃
    Vi må definere lykken i hvordan vi er. Ikke hvordan vi ser ut.

  2. Helt enig, vi trenger ikke snakke om andres kropp i det hele tatt. Våre kropper er som de er, noen sånn og andre slik. And that’s it.

  3. Jeg er helt enig med deg og dette er et tema jeg har skrevet om selv også faktisk. Håper innlegget ditt når frem til mange!

  4. Helt enig med deg og dette er faktisk noe jeg har skrevet om selv også. Håper innlegget ditt når ut til mange!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.