SE DEG RUNDT

Categories Blogg
jul
Jeg er skikkelig sen med julekalenderen, og det er litt typisk meg, så alle er nok vante. Men jeg prøver å ta igjen og kliner til med Luke 4, 5 og 6 i dag faktisk!
Så min Luke 4 handler om å se seg rundt og huske på at det finnes andre mennesker her i verden. Det er utrolig, men sant. Når man får egen familie, hus og idyll begynner man kokes i egen gryte og leve i sin egen boble. Det er vanskelig å se folk rundt seg. Sånn er det bare dessverre.
Da meg og minien var såpass alene og ikke hadde eget hus å pynte og veldig veldig lite penger, da var vi faktisk mer oppmerksomme på andre. Nå som vi har egen leilighet og grei økonomi så er vi ganske mye i vår egen boble. Hvor “meg” og “mitt” gjelder. Det er noe jeg ikke vurderer som utelukkende positivt.
Så her er min klare oppfordring- Se deg rundt, åpne øynene dine og kikk ut av din familie idyll, eller familie krangler for den saks skyld. Det finnes verden der ute, og det finnes verden utfor Norge. Det finnes liv utfor døra di. Betrakt det.
Klem
signatur
4 kommentarer

4 thoughts on “SE DEG RUNDT

  1. Ja, det er sant, og i juletiden burde vi ha litt tid til å bry oss litt ekstra om andre. Men ofte er det så mye stress at folk tenker MINDRE på ande da.. Helt feil spør du meg 😮

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.