Har du også “Tykk og Tynn” avdelinger i skapet ditt?

Categories Mote og Hudpleie
skapet
Når man sitter og drikker kaffe med venninner kan man komme innpå helt vanlig tema slik som gutter, sminke og klær. I dag fikk jeg tidenes overraskelse når ei venninne forsnakket seg om at hun har tykk og tynn avdelinger i klesskapet hjemme. Hmm… Det har ikke jeg ihvertfall, tenkte jeg stille og ba henne om å utdype tanken.
Da fortalte hun at alle klærne som ikke passer lenger i størrelsen kommer i “tykk” avdeling. Der ligger dem til hun klarer å gå ned i vekt. Så kan de brukes på nytt. Ellers om hun av ulike årsaker slanker seg kraftig, så legges klærne i “tynn” avdeling så hun kan glede seg til noe når hun går opp i vekta igjen.
Jeg har aldri praktisert noe lignende siden jeg har holdt samme vekt siden jeg var 18. Det meste jeg gikk opp i vekt var i 2007 da jeg gikk gravid og la på meg hele 11 kilo. Men samtidig så har jeg jo gått opp i vekt i det siste, på grunn av alderen, hormoner og riktig mat som ikke irriterer tarmen.
Hva har jeg gjort med klærne i størrelsen 34 og xs som ikke passet lenger? Jo, jeg solgte dem eller ga bort. Hmm… Kanskje burde jeg legge dem i “tykk” avdeling i skapet? Men jeg har ikke lyst å gå ned i vekt da for da ser jeg syk ut og føler meg syk også. Så jeg får heller kjøpe meg nye klær siden det er noe jeg koser meg med- å shoppe!
Har dere noe lignende i skapet?
XOXO Tastaturheks
Foto: RÅ Foto

 

8 kommentarer

8 thoughts on “Har du også “Tykk og Tynn” avdelinger i skapet ditt?

  1. Ha, ha, ja, det har jeg så absolutt 😉 Har nemlig brent meg på det flere ganger før at jeg har gitt bort klær som enten har blitt for store eller for små, og så passer de igjen allikevel etter en stund. Men om det går en lang periode uten at de passer, tar jeg dem ut av klesskapet med klærne som jeg bruker til daglig, og legger dem heller i boden. Elsker også å ha en god unnskyldning til å kjøpe nytt, men det er ikke alltid jeg har like god råd til det, og da er det dumt om jeg har gitt bort et dyrt kvalitetsplagg og må erstatte det med et billig fra H&M.

  2. Haha, JA!!!
    Du er heldig, eller flink, som holder vekten. Jeg er ikke sånn. Etterhvert hadde jeg hele spekteret av størrelser. Gikk fra åleslank til smellfeit. Plassmangel i klesskapene. Jeg bestemte meg for at jeg nok ikke klarer å komme ned i åleslank igjen, så jeg røsket ut alle de klærne fra skapet. De endte hos Fretex. Så bestemte jeg meg for å beholde de størrelsene jeg ikke passet, men hadde planer om å komme inn i. Vekten var jo blitt usunn.

    Gått ned to størrelser og skal ned mer, men bruker tid. Så nå har jeg klær som er for store også. Må snart rydde skap igjen og gi til Fretex. For opp igjen skal jeg ikke. 😁

    1. jeg også har perioder da jeg går opp i vekt, men jeg er undervektig så denne vekta jeg vil gjerne beholde. så jeg selger eller gir bort klærna mine

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.