SKREMMENDE OPPLEVELSE

Categories Livet som det er

 

God kveld

På torsdagen våknet jeg midt på natta fordi hjertet hoppet opp og jeg ble helt nummen i venstre hand.

Så begynte hjertet å slå veldig hardt og raskt, og jeg klarte ikke å roe meg ned. Til slutte måtte jeg vekke venner, familie og alt endte opp med legevakt.

 

Der fikk jeg beskjed at ingenting er galt, men jeg klarte ikke å slå meg til ro med dette. Jeg kjenner altfor mange som døde pga hjertetrøbler eller ble alvorlig syke med hjertet i det siste.

Så siste dagene sliter jeg med å sove rolig om kvelden.

 

I morgen tenker jeg å sende melding til legen min og høre om jeg trenger  videre utredninger, siden jeg er ganske bekymret.

Håper dette ikke gjentar seg. Slike hendelser minner oss på om at livet er skjørt og bør nytes for fullt. Noe jeg tenker å gjøre nå i Påske.

 

Klem fra meg til alle <3

signature lena

6 kommentarer

6 thoughts on “SKREMMENDE OPPLEVELSE

  1. Oi, uff.. håper dette bare var adrenalin eller noe… krysser fingrene for det. Nå vet ikke jeg hvilke tester som er tatt, men utredning når slikt skjer er nok lurt. Klem til deg 🥰🐰

  2. Nå er jo ikke jeg noen lege, og skal overhodet ikke begynne å diagnosere her. Men ut i fra legen dins forsikring om at det var ufarlig, så høres det ut som hva som på folkemunne blir kalt ‘harehjerte’. Har hatt det et par ganger selv, og det er virkelig ekkelt, men altså ikke noe å frykte.
    Men jeg fikk imidlertid et råd for å få det til å gå fortere over;
    – Slapp helt av i kroppen mens du sakte fyller lungene helt opp med luft (Innåndingen skal ta 5 sek. så du teller dermed 1..2..3..4..5 mens du innhalerer).
    – Dernest holder du luften inne i 5 sek.
    – For så å puste luften ut på samme vis som inn, – altså 5 sek.
    – Gjenta.
    Da det kom neste gang, tok det ca 3 gje tagelser, så gink det inn i normal rytme igjen. For all del.. For alt jeg vet, er det ikke sikkert det gjorde noe fra eller til, men det gjorde i det minste at en del av fokus ble flyttet fra det stresset en føler under dette her, til å puste mens en teller sek. og bare det gjør jo sitt..

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.