SLIK BLIR DU KOMFORTABEL PÅ ET NYTT STED

Categories Hverdagen
reise flyplassen
Flyttemesteren Lena
Som sagt tidligere har jeg direkte sendinger på Instagram en gang i uke. Bare bli med om du vil følge med og se på sendingene. Jeg fortsette med dette fremover.
Tema denne uke var hvordan bli komfortabel på et nytt sted. Jeg elsker lister og laget derfor fem punkter som alltid fungerer. Jeg har flyttet 16 ganger i hele mitt liv, hvorav en gang til et annet land, så to ganger til en annen by. Derfor har jeg mine tips og triks som jeg deler gjerne med dere.
Here we go.
Punkt 1: Finn informasjon om det nye stedet
Om du flytter til et nytt sted så første som er lurt å gjøre er å finne informasjon om dette stedet. Gjerne google, finne på Facebook, spørre folk i grupper mm. Desto mer du vet om stedet desto mer komfortabelt blir det å flytte og finne seg til rette på det nye stedet.
Punkt 2: Fortsett med dine hobby
Det er lurt å ikke droppe hobby når du først flytter. Fortsetter du med det du liker å gjøre på et nytt sted, er det mer sjanse at du kommer til å trives og føle deg mer komfortabel.
Punkt 3: Finn venner
Har du venner eller bekjente der hvor du skal flytte til, er det veldig flott. Bare gjenopprett kontakt med dem. Ellers kan du finne nye venner. Det er viktig å ha bekjente der hvor du skal flytte til. Du kan melde deg i lokale grupper på Facebook, eller finne venner gjennom felles interesser.
 
Punkt 4: Fokuser på fordeler
Det er viktig når du flytter at du fokuserer på positive sider og fordeler ved stedet. Det er alltid klare fordeler, så det er flott om du sette fokuset på dem istedenfor på negative sider. Slik blir det lettere å bli vant og føle seg mer komfortabel.
Punkt 5: Hold deg positiv
Det er typisk når du flytter til et nytt sted at første par måneder er tøffe siden du går gjennom endringer. Det er viktig å holde seg positiv og huske at det vil gå over. Det er viktig ikke fokusere på ulemper, men fordeler ved flytting.

Håper dette blir til hjelp for dere 🙂

 

 

 

signature lena

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.