TOP 5 SPØRSMÅL PAR MED STOR ALDERSFORSKJELL FÅR

Categories Finne den rette

lenalykke valentines

 

Mine erfaringer med aldersforskjell i forhold har gitt meg overblikk over fordommer, spørsmål og diverse kommentarer par med aldersforskjell mottar. Selv har jeg opplevd å date menn maks 16 år eldre enn meg, og maks 10 år yngre enn meg. Som regel er det mer akseptabelt at mannen er eldre, selv om da kommer det også mange kommentarer. Så her laget jeg en liste og de som har aldersforskjell i forholdet kan bekrefte eller avkrefte dette.

 

Så her er topp kommentarer:

 

“Har du “daddy-issues”?

Eller mamma issues, eller morsinstinkt, siden partneren din kunne vært ditt barn? Eller din far? Eller din mor?

Dette vil jeg påstå er veldig utbredt kommentar. Spesielt gjelder dette yngre damer som gifter seg med velstående eldre menn

Jeg må si at det er veldig ekkelt og jeg skulle ønske folk sluttet med dette,

fordi at det er veldig sårt å høre noe om familie og barndom

Det er veldig få som velger partner fordi de har problemer med foreldre, heller motsatt

 

 

“Hva skal dere gjøre om ti år?”

Om ti år er du gammel kjerring mens han er enda en ung mann. Hva skal du gjøre?

Om ti år er du fortsatt ung og vil ha masse sex mens mannen din blir impotent. Hva skal du gjøre?

Det som sjokkerer meg med dette spørsmålet er at det stilles aldri til par som er på samme alder

Ingen vet hva skjer om ti år. Hva om partneren blir impotent eller om han dør, eller blir utro?

Sannsynligheten er like stor vil jeg si. Allikevel stilles dette spørsmålet til par med stor aldersforskjell

 

 

 

 

“Finnes det ikke single folk på din alder?”

Jo, det finnes, men jeg valgte min partner. Ikke på grunn av alderen, men på grunn av kjemi og følelser

Jeg fikk dette spørsmålet både når jeg datet menn som var eldre enn meg, og yngre enn meg

Jeg var også gift med mann på min alder, og dette gikk ikke bra

 

 

“Hva sier foreldrene/barna dine?”

Dette spørsmålet får oftest en som er yngre i forholdet. Mens de som gifter seg med yngre partner får dette spørsmålet om barn

Foreldre eller barn kan ikke bestemme over hvem jeg velger som partner. Det viktigste for dem er at jeg er lykkelig

Dette gjelder forholdsvis alle barna og foreldre (de som er adekvate)

 

 

“Dette kan umulig være kjærlighet vel?”

Dette er veldig sårende uttrykk/spørsmål. Ingen betviler kjærlighet mellom folk på samme alder

Sannheten er at kjærlighet ikke bryr seg om aldersforskjell, utseende, rase, legning osv.

Sånn er det bare, det er vanskelig å forstå for de fleste

Man elsker noen ikke på grunn av, men snarere på tross av. Dette er viktig å huske

 

Hva synes DU om dette?

Dere med stor aldersforskjell  i forhold. kommenter gjerne <3

 

8 kommentarer

8 thoughts on “TOP 5 SPØRSMÅL PAR MED STOR ALDERSFORSKJELL FÅR

  1. Nå er det slik at mange syns det man ikke er vant med, er rart. Kanskje derfor man har disse spørsmålene.

    Ellers må jeg si jeg selv ville stilt noen spørsmål. For å bedre forstå, slik at man lettere kan akseptere.

    Det blir litt feil det også, for til syvende å sist så burde det det ikke bety noe hva jeg mener så lenge dem det gjelder er lykkelig 🤗

  2. Jeg er fem år eldre, ikke all verden, men dog, Har heldigvis aldri opplevd å få slike kommentarer eller spørsmål. Så lenge begge er voksne, burde ikke aldersforskjellen bety så mye. Stor aldersforskjell (uansett veg) kan likevel bety problemer fordi de to ønsker forskjellige ting.

  3. Mannen min er 18 år eldre enn meg, og vi har vært gift i 15 år. Jeg har aldri fått disse spørsmålene.

  4. Jepsipepsi! Jeg har fått slike kommentarer selv for mange år siden, da jeg faktisk var på vei inn i et forhold med en som var 12 år yngre enn meg… da fikk jeg kommentaren; tenk når du er 60 og han er 48…. Jeg tenkte på det men… og ja… det ødela mye… Det er mer akseptert andre veien…

    Lag deg gode dager inn i det nye året 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.