UTFORDRING FRA LENALYKKE

Categories Blogg

blå kjole stavanger

Hei ho, jeg så diverse utfordringer hos flere bloggere og derfor tenkte å lage min egen utfordring. Jeg skal publisere fem funfacts om meg, hvorav en av dem er falsk. Dersom du gjetter hvilken som er falsk og gjør det før alle andre lesere, så får du en liten premie hos meg. Jeg avslører premien i egen post.
Jeg oppfordrer alle bloggere til å kjøre tilsvarende utfordring på bloggene sine. Merk dem gjerne med “utfordring fra LenaLykke”.
Here we go:
Fakta nr. 1: Jeg skulle egentlig hete Appelsina
Min unge mor som var tenåring hadde lagt sitt elsk på navnet Appelsina etter hun fikk meg, og tryglet pappa om å registrere meg slik i Folkeregisteret. Pappa som var noe eldre enn mamma og skjønte at dette var hormoner og ammetåke, lovet mamma at han skal registrere meg, så spurte tantene på Folkeregisteret hvilket navn var mest populære nå for tiden. Dette navnet fikk jeg (det er ikke det navnet jeg har nå).
Fakta nr.2: Jeg har russisk pass med norsk navn og etternavn
Det var utrolig vanskelig å skaffe seg jobb med russisk navn og etternavn så jeg bare byttet til et norsk etternavn og endret fornavnet slik at det blir lettere å uttale. Jeg har fortsatt russiske pass hvor navnet er norsk derfor.
Fakta nr. 3: Jeg vurderte å bli nonne 
 
Da jeg var 15 var jeg en utrolig troende ung dame. Jeg leste Bibelen og gikk på søndagsskole. Jeg kommer fra kristen familie. En dag sa jeg til mamma at jeg vurderer å gå i kloster og bli nonne. Mamma snakket lenge med meg og forklarte at jeg må prøve å leve livet før jeg tar slik avgjørelse. Nå ser jeg i etterkant at mamma hadde rett (mamma har alltid rett for dem som tviler).
Fakta nr 4: Jeg har byttet navn 3 ganger
Først byttet jeg navn etter jeg giftet meg, så byttet jeg tilbake til mitt pike-etternavn,så byttet jeg både fornavn og etternavn. Jeg vil beholde mitt etternavn etter jeg gifter meg (helt og holdent på grunn av forferdelig styr med papirer), men hvem vet. Jeg aldri sier aldri, men alle gode ting er tre.
Fakta nr 5: Jeg har en hemmelig tatovering
Denne tatoveringen betyr masse for meg, og den ble tatt på tidspunktet da jeg var ganske nede. Så den er veldig diskre og jeg viser den aldri. Bare de nærmeste får se den. Jeg har ikke tatt noen andre tatto senere, men vurderer å gjøre det nå igjen.
blå kjole stavanger
Okey mine søtnoser, dere som har lest bloggen min lenge og vel vil raskt finne ut hva er løgn her.

Lykke til!

signature lena

10 kommentarer

10 thoughts on “UTFORDRING FRA LENALYKKE

  1. Det lyder jo unektelig temmelig skrudd at en far drar for å registrere navn på den nyankomne arving, for så å bare feie mors ønsker til side, og ta et navn på sparket ut i fra det de ansatte antok var det mest populære! Jeg mener.. Hallo, liksom *hahaha*.
    – Men dette fremstår liksom så opplagt at jeg tenker det kan være en felle her.. (hmm..) – Dessuten kan jo dette ha gjort moren din morderisk for alt vi vet, for reaksjonen sier historien intet om…

    – Så jeg lar heller mitt bekjentskap med DEG være det avgjørende, og ikke faen om du har vært klar for et liv i sølibat som 15-16 åring, ass! Så jeg går for nonnen *haha*

      1. Hæ!? Var du typ uber-religiøs til du var godt oppe i 20-årene?? Det er jo helt vilt! – Hva skjedde, holdt jeg på å si???
        (- Og jeg må vel være så ærlig at jeg er enig i at Appelsina ville vært et elendig navnevalg *haha*)
        – Om det er nødvendigheten av norsk navn, så vil det i så fall være enda merkeligere enn nonne-greia, siden jeg tross alt kjenner en del russere, og ingen av de har hatt noen problem med jobb med sine russiske navn, osv, verken i nord der de bodde først, eller her, så..
        Ei heller tror jeg du har byttet navn 3 ganger, og at du ogsp har endret fornavn, så da er det jaggu tattoveringen! 😀

        Kjempeartig konsept, forresten! Jeg hadde 6 rette av 11 sånne ‘crazy-facts’ for noen uker siden, og vil definitivt gjøre lignende innlegg flere ganger. – Må bare komme på ting som er ‘juicy’ nok først! *hehe*

        1. Ja jeg var det:))
          Jeg er veldig konservativ nå også. Slik jeg er på bloggen så er det min alter ego:))

          Dessverre var det ikke lett for meg å finne jobb innen pedagogikk. De russere som får jobben lett har tekniske yrker som regel. Angrer ikke et sekund. Livet er mye lettere med et norsk navn.

    1. Jupp. Du har rett. Jeg er tattis jomfru. Har ingen.
      Kan du skrive adressa di (kan sende meg pm på Facebook Lenalykke også) så sender jeg deg gave 🙂

  2. Jeg ser Happy fikk rett, men jeg vil ta deg på noe. Du skriver i punkt 4: «Jeg har byttet navn 3 ganger. Først byttet jeg navn etter jeg giftet meg, så byttet jeg tilbake til mitt pike-etternavn, så byttet jeg til nytt etternavn, så byttet jeg både fornavn og etternavn». Det er 4 ganger, så det er noe feil med den fakta – ergo fortjener jeg en liten premie jeg også 😜

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.